Povestea Ioanei, una dintre vocile de la STS Cluj, care răspunde la 112: La necaz nu e nimeni, decât noi!


Ioana Florea, operator STS al Serviciului de urgență 112, este una dintre vocile care răspund apelurilor de urgență și, de multe ori, face diferența. 

Ioana este operator la Serviciul de Urgență, din cadrul Serviciului de Telecomunicații Speciale, de cinci ani.

112 a primit, în 2021, 20.000 de apeluri în limbi străine

A absolvi Facultatea de Litere din Cluj-Napoca, specializarea spaniolă, și a profitat de un concurs pentru a intra în sistem. ”Sunt foarte mândră de activitatea mea. Îmi crește inima când văd că problemele oamenilor stau în mâinile noastre și că îi ajutăm. Îi mai sunăm pe colegi și îi întrebăm dacă s-a finalizat cu bine vreo intervenție. Să nu își imagineze oamenii că doar le răspundem la telefon, pasăm cazul și nu ne pasă. Din contră, vrem ca problemele lor să se rezolve”, a spus tânăra.

În 2021, STS a procesat 20.994 de apeluri în limbi străine. Ioana s-a ocupat de unul dintre acestea, dat fiind că ea vorbește fluent spaniola. La celălalt capăt al firului, cerea ajutor o mamă din Cluj-Napoca, speriată, pentru că fiica ei care locuia împreună cu soțul în Spania fusese sechestrată tocmai de acesta. Lipsită de libertate și fără telefon pentru a nu putea cere ajutor de la autorități, tânăra reușise totuși să-i trimită mamei sale mesaje scurte pe Facebook, când agresorul nu era atent. Nu știa să explice unde este ținută, dar specificase că s-ar afla în zona casei, undeva în apropierea unei ferme, pe lângă o intersecție de drum. Disperată, mama a sunat la 112 și a povestit întreaga situație.

Ioana și colegii ei din dispecerat au luat legătura cu autoritățile spaniole. A urmat o amplă căutare și o misiune încheiată cu succes pentru polițiștii spanioli care au găsit-o și au ajutat-o să revină în siguranță în România. Colaborarea dintre dispeceri a făcut ca o persoană aflată în pericol la mii de kilometri distanță să fie salvată.

Ioana crede că munca la STS i se potrivește

M-am convins că acesta este locul potrivit pentru mine. Sunt calmă, empatică și îi liniștesc pe apelanți. Există situații în care oamenii îți preiau starea, deci trebuie atenție. Este o meserie dificilă, sunt multe cazuri și auzi numai lucruri negative. Acest loc de muncă mi-a predat o lecție de viață. Când ies de la serviciu, îmi dau seama că am o viață frumoasă. Asta e o lecție pentru toată lumea. Uneori credem că avem probleme… Dar adevăratele probleme le auzim la 112 și necazul ne poate lovi în orice clipă. Am conștientizat că multe din vechile mele probleme erau doar niște mofturi”, a mai relatat aceasta, conform isucj.ro.

Ea este conștientă că populația crede că munca pe care o face este simplă, dar lucrurile stau altfel. 

În percepția generală, munca noastră pare simplă. Mulți ar spune: <>. Poate așa cred unii oameni. Dar se înșeală. Apelanții ne sună cu toate problemele posibile. Unii sunt nervoși, disperați, într-o stare de șoc și comunică greu. Ajungem în situația de a fi psihologi, însă noi trebuie să culegem informațiile corecte. De asemenea, mulți nu înțeleg încărcătura unei zile obișnuite aici. Suntem și puțini colegi, iar apelurile tot mai multe, în special din cauza pandemiei. Pe de altă parte, mă bucur să știu că sunt de folos pentru cineva. La necaz nu e nimeni, decât noi. Și nouă ni se datorează faptul că cineva e bine. Nu îmi pare rău că am ales meseria asta. Dacă aș da timpul înapoi, aș merge pe același drum”, a mai afirmat Ioana.

Comentarii Facebook