Nici bine n-au „început” lucrările la metrou, că străinii sunt invidioși pe clujeni: „La Kaunas de ce nu se poate sau la Riga?”
Nici bine n-au „început” lucrările la metrou, care vor ține mulți ani, că străinii încep deja să ne invidieze. Este cazul lituanienilor, sau mai bine locuitorilor din Kaunas, care nu înțeleg de ce la ei în oraș nu se poate face metrou, ar la Cluj-Napoca se face.
Un oraș cu 300.000 de locuitori, aproximativ la fel de mare precum Cluj-Napoca. „În Cluj-Napoca, România, un oraș cu o populație similară cu cea a orașului Kaunas, tocmai au început forajele pentru linia de metrou. De ce nu se construiește nimic în capitalele baltice?”, a fost o întrebare care a provocat o dezbatere aprinsă.
„Întotdeauna am crezut că metroul în țările baltice este mai costisitor din cauza solului nisipos: o creștere mai mare a riscului de prăbușire, așa că este nevoie de construirea multor structuri de sprijin, în special sub clădirile orașului, cursurile de apă subterane (avem și atât de multe râuri), care ar putea duce la inundații și mai multe excavații din cauza apei, în timp ce în țările nordice, de exemplu, poți pur și simplu să spargi roca. Acest lucru se concentrează, desigur, strict pe barierele fizice, nu pe cele financiare sau politice”, a fost o primă explicație avansată de un locuitor din Kaunas.
În discuție a intervenit și un cetățean din Riga, Letonia, care nu vede rostul unui metrou la el în oraș. „Pentru Riga, cred că nu există nicio justificare pentru o astfel de investiție. Privind viața de astăzi aici, ar fi mai bine modernizarea și extinderea transportului tradițional, cum ar fi tramvaiele, autobuzele. Modernizarea și o mai bună planificare a infrastructurii rutiere generale”, a completat bărbatul.
Cu toate acestea, la fel ca și la Cluj-Napoca, există oameni care se opun cu vehemență unui astfel de proiect, în primul rând pentru că „densitatea populației nu este suficientă ca metroul să fie eficient”, dar și pentru că „metroul nu va rezolva nicio problemă, avem deja tramvaie, trenuri, autobuze. Ar fi un coșmar birocratic și toată lumea s-ar plânge de rezultat”.
În discuție a intervenit și un clujean, care nu vede cu ochi buni proiectul lui Emil Boc: „Locuiesc în Cluj și opinia publică despre metrou de aici este foarte împărțită. Un sistem de cale ferată ușoară ar avea mult mai mult sens pentru a conecta extremitățile și orașele din apropiere cu centrul și aeroportul. Construirea unui metrou este probabil o exagerare pentru un oraș de această dimensiune, dar trebuie făcut ceva pentru a fluidiza traficul rutier, devine intolerabil. Votul meu ar fi pentru serviciul de cale ferată ușoară, dar nimeni nu m-a întrebat”.
3 Comentarii