Vineri 15 Noiembrie

Furt MISTERIOS într-un avion Wizz Air, pe ruta Cluj-Napoca - Bari


O clujeancă reclamă că în timpul unui zbor de la Cluj-Napoca la Bari i-a dispărut un rucsac și nici până astăzi nu a fost identificat hoțul.

Incidentul a avut loc în 12 ianuarie, iar Loredana Ionescu a relatat că la aterizarea din Italia a așteptat ca toți pasagerii să coboare, pentru că era însoțită de trei copii și nu a vrut să se înghesuie. ”Când coborâm din avion, vedem că rămâne un rucsac roșu la locul de bagaje, ne gândim că l-a uitat cineva. Și ne dăm seama că lipsește unul dintre bagajele noastre, un rucsac special de laptop.

Ne-a fost furat. Un rucsac negru, al lui Peter, soțul meu, cu acte de identitate în el, cu laptopul meu în el, cu alte obiecte personale valoroase, a fost furat în avion, cineva a coborât pur și simplu cu geanta noastră și și-a văzut de treabă.

În prima fază, cu bună credință, ne ducem la biroul de Lost&Found, sperând că cineva a încurcat gențile - ceea ce, realist vorbind, era cam imposibil, rucsacul nostru fiind unul destul de mare, simplu negru și model special de laptop, cântărind vreo 8 kg, iar bagajul rămas fiind un rucsac mic, roșu cu negru, de vreo 2 kg. La Lost&Found, doamna deloc îngrijorată, deschide geanta roșie care conținea niște haine ușoare de femeie, banale, îngrămădite, fără absolut nici un act, vreo hârtie, o carte, ceva, orice. Pe scurt, o geantă ”dummy”, pregătită special înainte de plecare cu intenția clară să fie folosită ca ”scuză” în cazul în care hoțul este prins. Imaginați-vă: “Oh, vai! Vă mulțumesc, am încurcat gențile din greșeală. Ce toantă sunt!”.

A trecut o săptămână de atunci. Am făcut o plângere la Wizz Air a doua zi, pe 13 ianuarie și nu am primit nici un răspuns. Am făcut o plângere la Poliția din Bari, aeroportul destinație, cei de acolo doar au ridicat din umeri. Am făcut o plângere la Poliția de Frontieră și Poliția de Transport din Aeroportul Cluj Napoca aseară, la întoarcere, nu știm sigur ce urmează, dar senzația e că… aia e”, a relatat femeia.

Loredana se gândește că Poliția ar trebui să identifice rapid hoțul, mai ales că toți pasagerii sunt cunoscuți și sunt imagini. 

Mi se pare josnic. Nu doar faptul în sine, că deh, un furt se poate întâmpla oricând și oricum, asta-i lumea în care trăim. Da, te aștepți mai puțin să se întâmple într-un avion. Urci la bord fără să te gândești că nu ești în siguranță, dar înțeleg că se poate întâmpla. Însă cel mai frustrant e modul în care situația e tratată. Ca și cum n-ar fi important sau ca și cum n-ar fi ceva de făcut.

Cum să nu fie nimic de făcut? Aeroporturile s-ar zice că sunt cele mai sigure zone, nu? Complet supravegheate de camerele video. Păi tu, Poliția, ai toate datele la îndemână. Uită-te pe camerele video și vezi cine a coborât din avion cu rucsacul nostru și a trecut de controlul documentelor de identitate care se presupune că e cea mai securizată zonă?! Ok, înțeleg, poate că cel care a luat rucsacul l-a acoperit cu ceva la ieșirea din avion… dar nu e un ac să nu vezi pe camerele video că cineva ascunde ceva, e un ditamai rucsac. În plus… cine a urcat de la Cluj cu rucsacul roșu pe care l-a abandonat… cu ce bagaj a coborât? Mi se pare jenant să se ridice din umeri și noi, ca cetățeni, să ne simțim frustrați de faptul că nu se face minimul de efort pentru a găsi hoțul.

Și… Wizz Air. Ok, nu poți să știi din start că un hoț sau o gașcă de hoți urcă la bordul aeronavei tale și nu ai cum să verifici cine și ce fură. Dar tot cred că ar trebui luată o atitudine. Mi se pare inacceptabil să nu răspunzi imediat la o astfel de agresiune cu un apel telefonic încât să liniștești supărarea și să afli detaliile suplimentare (adică informație importantă care nu a încăput în limita celor 2.500 de caractere utilizabile la rubrica “Plângere” online!).

Wizz Air! Când vă mândriți cu sintagma “low cost”, nu am înțeles că este și “low care”, nu doar în privința prețurilor și a condițiilor de zbor, ci și a respectului și atitudinii față de pasagerii tăi. Să scrie atunci în fiecare aeronavă sau însoțitorii de zbor să avertizeze pasagerii – nu răspundem de bunurile voastre, stați cu ochii pe bagaje, cu noi circulă și hoți! Și nici nu ne pasă”.

Femeia susține că încă mai așteaptă identificarea hoțului și marele mister să se rezolve.

Comentarii Facebook