FOTO. Haosul parcărilor din Mănăștur. Șoferii au reușit să blocheze traficul în cartier, cât de eficientă e „revoluția parcărilor” inițiată de Primărie?


​​Sufocat de maşini, municipiul Cluj-Napoca adoptă modelul occidental. De ani de zile, administrația Boc le explică oamenilor de ce ar fi mai bine să fie pietoni, nu șoferi. A dărâmat zeci de garaje, mai ales în Mănăștur, iar în locul acestora ar fi trebuit să apară parkinguri moderne. Rezultatele sunt însă puțin vizibile, Mănășturul e sufocat de numărul de mașini parcate în fața blocurilor. Posibil unii oameni au trecut de la mașină la transportul public, însă mașinile au nevoie în continuare de locuri de parcare, chiar dacă conducătorii auto decid să le lase acasă.

Pe un grup de Facebook destinat șoferilor, un clujean a publicat o imagine cu haosul parcărilor din Mănăștur. După ce mai multe mașini au parcat neregulamentar, traficul auto a fost blocat pe strada Bucegi (2B), la intersecție cu strada Parâng (spre/dinspre Petrom,zona garajelor de tablă). 

Trafic auto blocat pe str Bucegi (2B),la intersecție cu str Parâng (spre/dinspre Petrom,zona garajelor de tablă). Lipsa vizibilității din cauza mașinilor staționate și acces limitat la parcarea imobilului”, a transmis clujeanul. 

trafic.jpeg

Garajele din Cluj-Napoca vor fi demolate în următorii ani. Cu cât însă va crește real numărul locurilor de parcare?

Clujul a demolat peste 2000 de garaje în 2022, dar numărul locurilor de parcare în plus a fost mult mai mic decât cel promis. Unul dintre scopurile demolării garajelor din tablă sau beton a fost tocmai sporirea numărului de locuri de parcare. Ei bine au rezultat numai 278 de locuri de parcare în plus anul trecut. 

Peste 2.000 de locuri de parcare în urma demolării garajelor Primăria Cluj-Napoca a amenajat noi locuri de parcare și spații verzi în locul garajelor desființate din cartierele Zorilor, Gheorgheni, Grigorescu, Mărăști și Mănăștur. Anul acesta, un număr de 2.150 de garaje au fost demolate. În urma demolării garajelor, au rezultat 2.428 locuri de parcare. Restructurarea și regenerarea urbană în toate cartierele orașului reprezintă o prioritate pentru Primăria municipiului Cluj-Napoca. Activitatea de demolare a garajelor din municipiu continuă cu scopul de a reda cartierelor spații publice, spații de agrement, locuri de parcare suplimentare și o calitate a vieții mai bună”, spune Emil Boc, în raportul pe 2022. 

Un garaj ocupă mai mult decât un loc de parcare, având lățimea de 3,5 metri, iar parcarea de 2,5 metri, conform normativelor. Un calcul brut arată că la 2150 de locuri de parcare demolate ar fi trebuit să rezulte 3.010, adică 850 de locuri în plus. Acest lucru nu s-a întâmplat pentru că pur și simplu au fost desființate locurile de parcare, iar șoferii lăsați să se descurce cum pot.

demolare.jpeg

Comentarii Facebook