Cluj-Napoca va fi conectat la autostrada A3 în această vară. Care este termenul avansat de Emil Boc pentru drumul de legătură de la Tureni
Primarul municipiului Cluj-Napoca a anunțat când estimează că vom putea intra pe autostradă din sudul municipiului și vom putea continua spre București fără a mai tranzita orașul Turda.
Termenul inițial de finalizare a acestui sector de drum mult așteptat a fost luna februarie 2025, dar finalizarea lucrării a fost amânată pentru 17 mai, conform unui anunț al ministrului Sorin Grindeanu. Se pare însă că nici de această dată lucrările nu s-au finalizat la termen.
Prezent la o emisiune online în cursul zilei de azi, Emil Boc a spus că după 1 iulie, conexiunea DN1 - Autostradă A3 va fi dată în folosință, iar ca urmare
- traficul greu din Cluj-Napoca (Baciu - Bulevardul Muncii) va fi eliminat
- se va scurta accesul spre autostrada al clujenilor, care nu vor mai fi nevoiți să meargă până la Gilău
- implicit, va scădea o parte din traficul din Florești (clujenii care urcau pe autostradă la Gilău)
„E un proiect la care am ținut foarte mult și iată, că suntem la final și putem să-l folosim. Din iulie, după toate datele pe care le avem acum, cu o lună și ceva înainte de finalizare, se va circula pe acest tronson” a declarat Emil Boc
Construcția acestui drum expres este una dintre cele mai importante infrastructuri de transport din județul Cluj, destinată să reducă aglomerația din Turda și să faciliteze accesul rapid către Autostrada Transilvania și DN1. Proiectul, care a început în urmă cu câțiva ani, presupune realizarea unei căi de comunicație de 5 kilometri, plus alte 10 kilometri de bretele care vor conecta nodurile rutiere de la DN1 și A3. După finalizarea lucrărilor, se estimează că traficul va fi mult mai fluid, iar locuitorii din Turda vor scăpa de traficul greu și de cel de tranzit care creează adesea blocaje în oraș.
Drumul expres este un proiect ambițios, cuprinzând nu doar asfaltarea, ci și construcția a șapte poduri și viaducte, ce vor traversa zone dificile din punct de vedere geografic. Cel mai impozant dintre acestea va fi un viaduct de 258 de metri, situat la kilometrul 4, peste Valea Racilor, care va avea șase deschideri. Acesta va reprezenta una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură din zonă.
În spatele acestui proiect se află o asociere de firme, condusă de bistrițenii de la Dimex 2000 Company, care se ocupă de execuția lucrărilor.
22 Comentarii