Cârtițele care vor săpa metroul Clujului primesc vești proaste. Muncitorii au dat de rocă vulcanică: „Se sparge un metru în zece ore”

Lucrările la Magistrala I de metrou din Cluj-Napoca continuă cu provocări neașteptate. În zona viitorului puț de lansare a utilajelor de forat, cunoscute ca „cârtițe”, constructorii au dat peste o rocă vulcanică extrem de dură, care îngreunează avansarea șantierului.

Cârtițele care vor săpa metroul Clujului primesc vești proaste, treaba avansează foarte greu

Viceprimarul Dan Tarcea a explicat, într-o intervenție la ZIUA LIVE, că spargerea acestei formațiuni geologice durează foarte mult: „se sparge foarte greu, aproximativ un metru pătrat în zece ore”. Din acest motiv, echipele de muncitori sunt nevoite să lucreze uneori și pe timpul nopții pentru a respecta calendarul lucrărilor.

Puțul de lansare al metroului va ajunge la o adâncime de 24,2 metri și reprezintă primul pas esențial pentru începerea forajului tunelurilor. După consolidarea pereților și finalizarea acestei etape, vor fi coborâte și asamblate în subteran cele două TBM-uri (Tunnel Boring Machines) care vor excava galeriile. Conform declarațiilor primarului Emil Boc, fiecare utilaj va săpa câte un tunel, unul pentru dus și altul pentru întors, la o adâncime cuprinsă între 20 și 25 de metri.

În primă fază, lucrările vor viza primele șapte stații, dinspre Florești spre Cluj-Napoca. Aceasta este considerată una dintre cele mai importante investiții în infrastructura urbană din România, menită să reducă traficul aglomerat din „Capitala Ardealului”.

Metroul Clujului este visul lui Emil Boc, însă nimeni nu știe când va fi cu adevărat gata


Contractul pentru construcția Magistralei I de metrou a fost semnat pe 25 mai 2023, valoarea proiectului fiind de aproximativ două miliarde de euro. Linia va avea o lungime totală de 21 de kilometri și 19 stații, iar termenul de finalizare estimat este anul 2031.

Licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor a fost câștigată la finalul lunii februarie 2023 de asocierea Gulermak – Alstom Transport – Arcada Company. În ciuda dificultăților tehnice întâmpinate cu roca vulcanică, autoritățile locale și constructorii dau asigurări că proiectul metroului din Cluj-Napoca își urmează parcursul și rămâne în grafic.

Comentarii Facebook