Carne stricată la un supermarket din Zorilor. Clientul batjocorit de OPC și de angajații supermarketului

 

Un clujean reclamă faptul că a cumpărat carne de pui stricată de la un supermarket din Zorilor, iar când a reclamat acest lucru a fost luat la ”mișto”.

 

Am cumpărat în această dimineață niște pulpe de pui de la magazinul Profi din Zorilor, strada Observatorului. Venind acasă am văzut ca sunt lipicioase si au miros. M-am întors și am vorbit cu cei în cauză, care au zis să mergem la raionul de mezeluri și acolo am fost luat la mișto că pulpele nu au nimic și pot să le miros și eu. Am lăsat pulpele acolo și am mers acasă, sunând la OPC Cluj, dar surpriză, am fost deviat pe un robot la OPC Iași. După ceva telefoane aflu un număr unde răspund cei de la OPC și iarăși surpriză. Am fost sfătuit să fac plângere pe email sau prin poștă. Fiind mai insistent am fost trimis să caut în piață ceva doctor care aparține de cartierul Zorilor și să verific carnea.

 

Dacă handicapații și incopetenții aceștia de funcționarii ai statului nu fac nimic ne mirat că suntem bătaia de joc a tuturor hămesiților. Noroc cu presa care mai schimbă ceva din această mentalitate ordinară a statului”, ne-a scris Sergiu, un cititor Știri de Cluj.

 

Directorul OPC Cluj, Cristian Nicula, a declarat pentru OPC Cluj că va verifica acest caz. ”Nu cred să se fi întâmplat asa ceva, dar dacă e adevărat avem o mare problemă. Îl rog pe respectivul cititor să reclame situația la adresa cluj@opc.ro și o vom analiza”, a declarat Cristian Nicula, directorul OPC Cluj.

 

Am verificat situația și lucrurile nu stau așa. În acest caz am verificat și am constatat că produsele sunt ok. Produsul respectiv este în garanție. Oricine poate veni la Profi pentru a se convinge că lucrurile nu stau așa. Politica noastră ca și companie este să schimbăm produsele sau să returnăm banii”, a declarat purtătorul de cuvânt al Profi, Gabriel Pâslaru.

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE

 

Reprezentanții Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor Regiunea Nord Vest (Cluj) au trimis un drept la replică, marți dimineața, în urma acestui material, deși opinia lor a fost prezentată încă din cursul zilei de luni, 28 ianuarie, când a fost postat articolul.

 

Clientul batjocorit de OPC”

 

In conformitate cu prevederile HG 700/2012 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, exista opt entitati cu personalitate juridica ce functioneaza in subordinea  Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, cu denumirea de Comisariate Regionale pentru Protectia Consumatorilor, la Cluj fiind Regiunea Nord-Vest. Aceasta are arondate sase judete, la Cluj fiind Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor, nici de cum OPC.

 

Referitor  la „batjocura” anuntata in titlul articolului, precizam ca, in conformitate cu prevederile OG 27/2002 si a Procedurii Cadru de preluare si solutionare a petitiilor, comisarul de serviciu care a raspuns telefonului consumatorului (nici de cum a clientului institutiei noastre) i-a indicat pasii legali care trebuie urmati in astfel de situatii, tinand cont de faptul ca obiectul petitiei a fost un produs alimentar, pentru care CJPC Cluj nu are posibilitatea evaluarii parametrilor fizico-chimici. De retinut un alt aspect important: consumatorul a precizat in discutia telefonica faptul ca nu mai are asupra lui produsul cu suspiciunea de neconformitate, dar nici un bon fiscal care sa sustina afirmatia cum ca a fost achizitionat de la magazinul „Profi din Zorilor”. De fapt, in discutia telefonica, petentul a indicat magazinul care ar avea expuse la comercializare pulpe de pui cu suspiciuni de neconformitate ca fiind „Profi din Marasti” si nu punctul de lucru din cartierul Zorilor. In aceste conditii comisarul de serviciu a indicat institutia abilitata/ acredtitata (Directia Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor- Circumscriptia de Control Alimente din Piata Marasti) a face determinarile necesare care sa concluzioneze starea produsului reclamat (printr-un buletin de analiza).

 

”Sunand la OPC Cluj (...) am fost deviat pe un robot la OPC Iasi”

 

Numarul de telefon destinat consumatorilor pentru a solicita informatii legate de domeniul de activitate al Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Cluj este 0264-431367, numar la care comisarul de serviciu ofera raspunsurile la informatiile solicitate, nici de cum nu exista un robot telefonic care sa redirectioneze apelurile. Mai mult, nici comisarul de serviciu, nici un alt comisar, nu are posibilitatea efectuarii de legaturi telefonice intre Comisariatele Judetene din structura Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.

 

„Directorul OPC Cluj, Nicula”

 

Conform Ordinului nr 512/28.12.2012 emis de Presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, domnul Nicula Cristian se numeste in functia publica de conducere de Comisar Sef al Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor Regiunea Nord Vest (Cluj), pe perioada nedeterminata. Date fiind cele de mai sus, functia amintita de Dumneavoastra nu exista.

 

La momentul in care Comisarul Sef a fost sunat de Dl Horea Soica, redactor-sef al www.stiridecluj.ro, in legatura cu acest subiect (descris in linii mari, fara amanunte), acesta si-a exprimat convingerea faptului ca situatia in care un consumatorul ar fi fost redirectionat spre Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Iasi este imposibila si ar fi o problema de comunicare. Mai mult, pentru a afla mai multe detalii despre caz, a facut indicatia ca petitia sa fie transmisa prin e-mail la adresa institutiei, urmând ca aceasta sa fie instrumentata. Mentionam faptul ca la sediul institutiei noastre nu a fost transmisa nici o reclamatie cu continutul amintit, prin nici o modalitate scrisa”.

 

Comentarii Facebook