Bugetare participativă Florești: Pasarelă peste DN1

 

Una dintre propunerile din proiectul de Bugetare participativă din Florești are ca obiect realizarea de pasarele peste DN1. 

 

Avand in vedere faptul ca portiunea DN 1 care este situata pe raza UAT Floresti este cel mai aglomerat sector rutier din Romania (tranzitat de circa 70.000 de autovehicule zilnic), atat circulatia rutiera, cat si cea pietonala au nevoie de masuri active de sprijinire.

 

In aceasta ordine de idei, notorie fiind pasivitatea administratorului drumului CNAIR, consider ca este de bun augur implicarea comunitatii prin implementarea proiectului de amplasare si construire a unei pasarele pietonale moderne. Pasarela va fi amplasata si construita doar pe terenul aflat in proprietatea UAT Floresti, deci nu va fi nevoie de aportul celor de la Compania de Drumuri Nationale care ar putea prelungi nejustificat implementarea proiectului.

 

Aceasta ar aduce urmatoarele beneficii:

 

1. Cresterea sigurantei pietonilor care ar putea avea la dispozitie o solutie simpla, putin costistitoare si adaptata nevoilor si realitatii actuale a traficului de pe DN 1, str. Avram Iancu din Floresti.

2. Fluidizarea traficului rutier prin desfiintarea unei treceri de pietoni. Pe fondul aglomeratiei de dimineata si seara, exista numeroase plangeri ale locuitorilor satului Floresti referitoare la timpul petrecut in trafic, iar implementarea proiectului ar veni in intampinarea nemultumirilor legate de timpul petrecut in trafic.

3. Reducerea accidentelor rutiere grave care din pacate se intampla cu frecventa lunara in zona si a accidentelor rutiere care se soldeaza cu pagube materiale care se intampla cu frecventa saptamanala.

4. Intretinerea curenta a pasarelei pietonale ar putea fi asigurata din veniturile obtinute din inchirierea spatiului vertical de pe laterale pentru panotaj stradal, acestea fiind foarte vizibile pentru clientii interesati de publicitate. In aceasta ordine de idei impactul perpetuu asupra bugetului comunei ar fi inexistent.

5. Asigurarea unui acces mai facil din punct de vedere rutier catre viitorul Spital Regional de Urgenta prin reconfigurarea singurei treceri de pietoni pe ruta Cluj-Napoca Floresti de pe teritoriul UAT Floresti.

 

Toti pietonii care domiciliaza in zona si folosesc zilnic traseul pietonal spre si dinspre Cluj-Napoca, respectiv statiile mijloacelor de transport in comun de pe fiecare parte a strazii Avram Iancu.

 

Toti participantii la traficul rutier – cele 70.000 de autovehicule care trec zilnic prin respectiva portiune a DN 1”, se arată în cadrul propunerii. 

 

AICI puteți vota proiectul.

 

Propunerea sună bine, dar în Ordonanța nr. 43/1997 privind regimul drumurilor se specifică foarte clar că trebuie acordul administratorul drumului, adică CNAIR, pentru orice lucrare în zonele de de siguranță?

 

a) Zonele de siguranță ale drumurilor sunt cuprinse de la limita exterioară a amprizei drumului până la:

Jurisprudență (1)

 

▪ 1,50 m de la marginea exterioară a șanțurilor, pentru drumurile situate la nivelul terenului;

 

 

▪ 2,00 m de la piciorul taluzului, pentru drumurile în rambleu;

▪ 3,00 m de la marginea de sus a taluzului, pentru drumurile în debleu cu înălțimea până la 5,00 m inclusiv;

▪ 5,00 m de la marginea de sus a taluzului, pentru drumurile în debleu cu înălțimea mai mare de 5,00 m.

Pasajele supraterane se încadrează și ele în categoriile de lucrări care au nevoie de autorizație de la administratorul drumului, pe care îl traversează, chiar dacă sunt construite în afara zonelor de de siguranță.

Comentarii Facebook