Bombardierii au parcat pe trecerea de pietoni de la Aeroportul Cluj și nimeni nu intervine - FOTO / Firma GOTO Parking se apără


Doi bombardieri și-au lăsat mașinile pe trecerea de pietoni de la Aeroportul Cluj, iar poliția nu intervine pentru că este parcare privată.

Bombardierii au parcat în parcarea Aeroportului pe trecerea de pietoni. Am sesizat la acel echipaj din poză și au zis că nu pot face nimic. Este parcare privată. Adică nu pot să trec cu bagajele pe trecerea de pietoni și nimeni nu poate face nimic”, ne-a semnalat un cititor.

Parcarea este deținută de Consiliul Județean Cluj, dar cedată în administrare firmei private, GOTO Parking. Aeroportul Cluj nu are cum interveni în acel punct, dar nici poliția, nefiind drum public.

Parcarea putea fi administrată foarte bine de Aeroport, dar s-a preferat o firmă privată, care a trasat parcarea și taie tickete. Scandalul este unul vechi, înainte de GOTO parcarea fiind administrată de UTI, care încasa milioane de euro fără să facă nimic. 

Parcarea de 600 de locuri de la Aeroportul Cluj este o adevărată mină de bani. ”Conform contractului de concesionare încheiat nr. 29/17.08.2010, aceasta (UTI) trebuie să plătească o sumă de bani în rate lunare egale, pornind de la 250.000 euro pentru primul an, iar pentru restul perioadei până la 45 de ani, suma se indexa anual cu procentul de creştere sau de scădere al traficului aerian de pasageri de pe Aeroport. Tot conform obligaţiilor, concesionarul trebuie să construiască un hotel și o parcare supraetajată. Ați văzut cumva ceva din toate acestea? Şi au trecut deja 8 ani. Făcând un calcul matematic simplu ajungem la următoarele valori pe care concesionarul trebuia să le plătească judeţului, adica nouă, cetăţenilor, pentru exploatarea parcării auto: an 2010 – 250.000 euro, an 2011 – 245.000 euro, an 2012-227.850 euro, an 2013 – 253.00 euro, an 2014 – 288.000 euro, an 2015 - 363.000 euro, an 2016 - 461.000 euro, an 2017 – 660.000 euro, an 2018 – 683.000 euro, prin urmare un TOTAL de 3.430.850 EURO. Anul 2011. Nici nu se usucă bine cerneala pe semnăturile contractului, că Preşedintele Tişe împreună cu aparatul de specialitate promovează adiționarea acestuia (Act adiţional nr. 1/2011) în sensul reducerii sumei de plată de către UTI la 66.250 euro/an, deci o sumă fixă anuală pentru 45 de ani, eliminându-se orice alte indexări. Astfel, valoarea încasată de judeţ în total pe toți anii de la semnarea concesiunii este în TOTAL de 780.000 euro. 3.430.850 EURO COMPARATIV CU 780.000 EURO!!!”, dezvăluia în 2018 fostul lider al de sindicat din cadrul Aeroportului Internațional Cluj, Gabriel Ene.

În mare măsură și acum lucrurile stau la fel. Singura diferență este că GOTO Parking a modernizat parcarea și a schimbat sistemul de iluminat. 
----------------------------

Drept la replică al firmei GOTO Parking

Cei de la GOTO Parking susțin că parcarea de la Aeroport este supraaglomerată, pentru că  managerul David Ciceo ocupă abuziv ”287 locuri de parcare aflate în exploatarea companiei noastre. În ciuda tuturor adreselor transmise conducerii aeroportului, prin care le puneam în vedere că acțiunea lor este ilegală și că aceasta creează disconfort în rândul pasagerilor aeroportului, David Ciceo a ales să împartă ”dreptatea” după bunul său plac și să îi desconsidere chiar pe proprii angajați, dar și pe cei care plătesc biletele de avion și, implicit, îi asigură salariul.

După preluarea parcării, în 2019, GOTO Parking a eficientizat căile de acces și a adăugat culoare pentru pietoni, a testat și validat traseul pentru linia de transport în comun care va lega municipiul de aeroport, a realizat un acces secundar pentru autovehiculele utilitare, către zonele de mentenanță ale aeroportului, a amenajat o zonă Kiss&Fly și culoarul pentru taxiuri. De asemenea, au fost refăcute marcajele rutiere și indicatoarele, în colaborare cu reprezentanții Poliției Rutiere.

Din cauza blocării abuzive, de către David Ciceo, a unei părți a parcării, a fost afectată buna funcționare a serviciilor de parcare și a fost periclitat interesul superior al pasagerilor aeroportului. În consecință, au fost unele cazuri în care anumite persoane au parcat în afara marcajelor, dar aceștia nu au fost numai pasageri. Au fost cazuri în perioadele aglomerate, când angajați ai aeroportului au parcat în locuri interzise, aceasta deoarece managerul aeroportului își desconsideră proprii angajați, interzicându-le accesul în porțiunea de parcare ocupată ilegal.

Angajații GOTO Parking, împreună cu agenții companiei de pază și cu polițiștii Secției regionale de Transporturi Aeriene, comunică permanent cu șoferii pentru respectarea regulilor de circulație în parcarea aeroportului și se străduiesc să prevină încălcările prevederilor legislației privind circulația rutieră.

În paralel, GOTO Parking s-a adresat justiției pentru a clarifica această situație creată de comportamentul discreționar al lui David Ciceo, care creează un disconfort major clienților parcării și, implicit, pasagerilor. Nu în ultimul rând, neplăcerile se răsfrâng și asupra angajaților și colaboratorilor prezenți în zona aeroportului, dar aceasta nu-l împiedică pe managerul Ciceo să continue șirul abuzurilor chiar și împotriva propriilor colegi”, precizează conducerea GOTO Parking.

Comentarii Facebook