Miercuri 27 Octombrie

Bloggerița de turism care a făcut scandal la Cluj pentru că nu are condiții de carantinare COVID-19 este amenințată cu justiția


Reprezentanții legali ai Pensiunii Pedro, unde s-a izolat de COVID-19 bloggerița de turism Oana Silviana Crăciun, ajunsă la Cluj de la Londra (zonă din care este obligatorie carantina), au prezentat care este versiunea celor întâmplate. Crăciun a acuzat în câteva postări pe Facebook că nu avea căldură sau frigider în cameră, dar și că a fost agresată.

Cu toate acestea, Poliția Cluj a confirmat faptul că Oana Silviana Crăciun a fost amendată pentru că nu a respectat carantina. 

În primul rând, precizăm încă de la început că nu am agresat-o fizic sau verbal pe dna. Oana Silviana Crăciun, nu este real că nu a existat căldura şi apă caldă în camera în care aceasta era cazată, iar noi am oferit bon fiscal aferent perioadei petrecute de dna. Crăciun în pensiune.

Doamna Oana Silviana Crăciun ne-a contactat telefonic prima dată în săptămâna 19-23 octombrie din Anglia, dorind o cazare în regim de chirie lunară în cadrul pensiunii noastre.

Aceasta a optat pentru pensiunea Pedro după ce o prietenă a venit să vizioneze camera disponibilă în acest sens, iar chiria lunară convenită a fost de 1000 lei. Cu ocazia vizionării camerei, prietena d-nei Crăciun ne-a spus că dacă va fi cazul unei carantine, îi va aduce ea mâncare odată la două zile.

Prin urmare, dna. Crăciun cunoştea exact condiţiile de cazare înainte de a veni în ţară şi putea să îşi dea seama dacă acestea sunt sau nu potrivite pentru o carantină. De asemenea, dna. Crăciun cunoştea şi condiţiile legale de carantină, din moment ce ne-a spus că a mai stat în carantină de încă două ori în acest an.

Carantina presupune din punct de vedere legal separarea fizică a persoanelor suspecte de a fi infectate de alte persoane, într-un spaţiu declarat în acest sens, în scopul prevenirii răspândirii bolilor contagioase. Aşadar, persoana carantinată nu poate părăsi pe durata carantinei spaţiul ales în acest scop, care în cazul d-nei Crăciun a fost camera 12 din cadrul pensiunii.

Oana Silviana Crăciun a ajuns la pensiunea Pedro în data de 27.10.2020, în jurul orei 17:00. Pensiunea Pedro este o afacere de familie şi, datorită unor circumstanţe neprevăzute în contextul pandemiei Covid-19, când a ajuns dna. Crăciun la pensiunea noastră, cele două persoane din administraţie care se ocupau de întocmirea documentelor contabile (contracte/bonuri/chitanţe) erau plecate. Prin urmare, i-am comunicat acesteia că vom încheia contractul şi ne va da banii a doua zi.

Dna. Crăciun a fost de acord, însă a insistat să ne lase încă din prima zi 2000 lei în numerar (1000 lei cazarea pentru o lună şi 1000 lei garanţie).

Tot din prima zi de cazare am constatat că dna. Crăciun încalcă condiţiile legale de carantină, părăsind camera în care era cazată de cel puţin 10 ori. Aceasta a mers fără mască în bucătăria comună pentru a-şi lua mâncare din frigider şi pentru a mânca şi, totodată, a mers fără mască în alte spaţii comune pentru a fuma, punând astfel în pericol nu doar sănătatea angajaţilor noştri (în cazul în care era infectată cu Covid-19), ci şi sănătatea celorlalţi oaspeţi ai pensiunii.

I-am atras atenţia d-nei Crăciun cu privire la necesitatea respectării carantinei, iar aceasta a încercat să ne determine să trecem cu vederea comportamentul ei şi inclusiv să minţim poliţia, în cazul unor verificări. Am refuzat-o şi, datorită comportamentului ei care punea în pericol angajaţii şi oaspeţii pensiunii, i-am comunicat că va trebui să părăsească pensiunea după cele 14 zile de carantină, urmând să-i restituim o parte din bani.

Din acel moment au început problemele. Mai exact, Oana Silviana Crăciun a fost cea care a început să zbiere pe holurile comune şi în curtea pensiunii, acuzându-ne pe nedrept că ”0 tratăm inuman, că nu i-am pus frigider' în cameră, că o agresăm verbal şi îi cerem imposibilul”.

Nu am răspuns agresiunilor verbale ale d-nei Crăciun şi, în schimb, am chemat imediat poliţia, care ulterior s-a deplasat la DSP Cluj în vederea clarificării posibilităţilor de schimbare a adresei de carantinare. în final, dna. Crăciun a fost sancţionată contravenţional pentru nerespectarea condiţiilor de carantinare, iar mai

multe echipaje de poliţie, care au venit la pensiunea noastră permanent în acea perioadă, pot confirma că scandalul, ameninţările şi agresiunile verbale au fost generate şi exercitate exclusiv de către Oana Silviana Crăciun, până în momentul evacuării.

Pe durata cazării în cadrul pensiunii noastre, Oana Silviana Crăciun:

a avut permanent apă caldă şi căldură în cameră;

a refuzat să-i fie adusă mâncarea în frigiderul instalat în faţa camerei, astfel încât a mâncat din frigiderul aflat în bucătăria comună,

a avut în permanenţă apă de băut în cameră;

nu a fost agresată fizic sau verbal. Din contră, ea a fost cea care a agresat verbal şi fizic o persoană din conducerea pensiunii, deoarece a filmat-o pentru a putea demonstra nerespectarea condiţiilor de carantină;

a primit înapoi a doua zi după cazare întreaga sumă achitată, mai puţin contravaloarea unei nopţi de cazare, pentru care s-a eliberat bon fiscal.

Pensiunea Pedro îşi tratează mereu clienţii cu respect şi amabilitate. Acuzaţiile venite din partea Oanei Silviana Crăciun sunt complet nereale şi făcute cel mai probabil din dorinţa acesteia de a se sustrage cu orice preţ obligaţiilor legale în materie de carantină. Prejudiciul de imagine pe care dna. Crăciun ni l-a cauzat este considerabil, astfel încât urmează să ne îndreptăm împotriva ei pentru a obţine reparaţiile la care suntem îndreptăţiţi potrivit legii”, au precizat cei de LA PEDRO ALIMENTATIE PUBLICA S.R.L prin SCPA ŞTEFAN, SUCIU prin Av. Silvia Maria Suciu.

-----------------------

UPDATE

După publicarea materialului în care este prezentată pe larg poziția celor de la Pensiunea Pedro, Oana Silviana Crăciun a solicitat la rândul ei un drept la replică pe care îl reproducem mai jos:

”Mentionez ca pe durata sederii mele la pensiune eu sunt cea care a contactat Politia Cluj Napoca pentru ajutor, dat fiind faptul ca am fost agresata de proprietar si nu mi s-a permis accesul la frigiderul de la parterul pensiunii, altfel nu as fi avut niciun motiv sa parasesc locatia pe care eu o inchiriasem pentru o perioada de 30 de zile. 

Asa cum se recunoaste si in materialul publicat online, patroana pensiunii a fost contactata telefonic de mine: "Doamna Oana Silviana Crăciun ne-a contactat telefonic prima dată în săptămâna 19-23 octombrie din Anglia, dorind o cazare în regim de chirie lunară în cadrul pensiunii noastre. Aceasta a optat pentru pensiunea Pedro după ce o prietenă a venit să vizioneze camera disponibilă în acest sens, iar chiria lunară convenită a fost de 1000 lei."

Tot ceea ce ati publicat in material nu reprezinta situatia reala care a avut loc la sediul pensiunii PEDRO, din strada Paris, nr.89 B. 

Potrivit celor scrise in articol: "Oana Silviana Crăciun a ajuns la pensiunea Pedro în data de 27.10.2020, în jurul orei 17:00. Pensiunea Pedro este o afacere de familie şi, datorită unor circumstanţe neprevăzute în contextul pandemiei Covid-19, când a ajuns dna. Crăciun la pensiunea noastră, cele două persoane din administraţie care se ocupau de întocmirea documentelor contabile (contracte/bonuri/chitanţe) erau plecate. Prin urmare, i-am comunicat acesteia că vom încheia contractul şi ne va da banii a doua zi",  menționez ca nimic nu este adevărat. La sosirea mea la pensiune, persoana care a încasat cei 2000 de lei la recepția pensiunii a fost tatăl patronului, aflat la parterul locației. 

Am solicitat contract în momentul în care le-am oferit cei 2000 de lei, fapt care a stârnit nemulțumire. Mi s-a transmis verbal că vom semna contractul a doua zi. A doua zi, la pensiune s-a deplasat doamna Sorana, cea care a discutat cu mine prin telefon condițiile închirierii de la distanță. 

Atât acestei doamne, cât și fratelui dânsei, le-am adus la cunoștință faptul că nu am deținut condiții corespunzătoare, așa cum ne-am înțeles telefonic, respectiv căldură, apă caldă, acces la bucătărie.

Încă de când a ajuns la locație, această doamnă mi-a adresat injurii și a venit pusă pe scandal, obligându-mă să părăsesc pensiunea, de unde și conflictul care s-a creat mai departe. 

Fiind pusă în această situație în care am fost agresată verbal și fizic de patroni, eu sunt cea care a sunat la Poliție pentru rezolvarea acestei situații. 

Înainte să vină poliția, fratele patroanei a intrat abuziv la mine în cameră, m-a lovit cu ușa, mi-a transmis să plec de unde am venit și m-a amenințat să părăsesc locația pe motiv că sunt în izolare, cu toate că, patronii cunoșteau situația mea încă de la contactarea telefonică. 

De altfel, și în Decizia de Confirmare a Carantinării semnată în fața reprezentanților DSP din data de 27 octombrie 2020 pe Aeroportul din CLUJ NAPOCA, adresa specificată pentru carantinare este adresa pensiunii PEDRO din Cluj: strada Paris, numărul 89B, camera 12. 

Referitor la afirmația că am fost sancționată contravențional de Poliția Cluj Napoca, menționez că nici la această oră, nicio autoritate publică nu mi-a transmis în scris vreo sancțiune aplicată la adresa mea, cu atât mai mult cu cât Poliția Cluj a fost sesizată de mine personal.

Este inexplicabilă atitudinea patronului pensiunii PEDRO din Cluj Napoca (ar fi o explicație dată de faptul că nu era necesară emiterea unor documente justificative care ar fi atestat șederea mea la pensiune pentru 30 de zile) și se căutau motive în plus pentru a fi dată afară din locație. 

Nu e întâmplător faptul că atitudinea patronilor lasă de dorit, iar prejudiciul de imagine pe care pensiunea PEDRO din Cluj l-ar fi suferit din cauza mea, se completează cu numeroasele recenzii pe care aceiași patroni le-au primit la adresa unității de cazare din partea a numeroși clienți care au beneficiat de aceleași servicii “impecabile”. Va rog sa verificati pagina oficiala de Facebook a acestei pensiuni. 

Mai sunt multe detalii de lămurit cu privire la atitudinea patronilor de la pensiunea PEDRO, dar poate mi se oferă posibilitatea prin instanță, autorități și mass-media, să probez comportamentul acestora, care lasă de dorit.

Vă mulțumesc. 

Cu stimă, Oana Silviana Crăciun”.

Comentarii Facebook