Benzi reversibile pe drumul Florești - Calea Florești - Moților - EXCLUSIV

 

Poliția Rutieră Cluj împreună cu reprezentanții Companiei de Transport Public Cluj analizează de câteva zile implementarea unei soluții pentru decongestionarea traficului.

 

Soluția acceptată este de a se institui benzi reversibile pe distanța Florești - Calea Florești - Moților între anumite ore. Astfel, de la ora 6.30 la 8.30 și de la 16.00 la 20.00, ar urma să se schimbe sensurile.

 

Dimineața, din patru benzi existente, trei să fie pentru intrarea în oraș și numai una pentru ieșire.  ”Este trafic foarte mare și prin montarea unor semne că s-a suplimentat o bandă de circulație pentru intrarea în oraș sperăm să mai rezolvăm puțin traficul. După amiaza am face același lucru pentru întoarcerea spre Florești”, a declarat un oficial al Poliției Rutiere. 

 

Directorul CTP Cluj, Liviu Neag, a confirmat discuțiile și a spus că autobuzele rămân blocate în trafic zeci de minute, fiind nevoie de o soluție pentru reglarea și afluirea traficului. 

 

Dimineața, la orele 8.00, un clujean care pornește de pe Calea Florești face până în Mărăști circa 45 de minute, iar un autobuz din Florești circa o oră.

----------------------

 

După o serie de discuții, care s-au întins pe durata a mai bine de 4 ore, în două reprize zilnice, reprezentanții DRDP, ai IPJ Cluj  Serviciul Circulație, în frunte cu șeful Biroului, comisar șef Lucian Bob, ai CTP, în frunte cu directorul Liviu Neag, alături de primarul comunei Florești, Horia Șulea s-au căutat soluții pentru fluidizarea traficului pe DN1 și în interiorul comunei. 

 

Cei prezenți, după discuții în care s-au analizat fel de fel de variante, au decis să demareze un studiu privind introducerea unui sistem de benzi reversibile pe DN1, Avram Iancu. 

 

Concret, este vorba de circulația pe trei benzi, dimineață între orele 6 - 8.30 pe sensul de mers către municipiul Cluj-Napoca și după amiaza între orele 16.00 - 19.00 pe sensul de mers spre Florești, de la sensul giratoriu din centrul comunei, până după unitățile militare”, precizează reprezentanții Primăriei Florești.

 

Suntem pregătiți de această variantă, probabil unică în România. Ne dorim să fluidizăm traficul, să venim în întâmpinarea floreștenilor. Am convenit cu cei de la DRDP, administratorul drumului, ca în cel mai scurt timp să ne furnizeze un proiect în acest sens. Primăria Florești va suporta toate costurile legate de acest proiect, adică marcarea drumului și panourile de semnalizare electronică”, a spus primarul comunei Florești, Horia Șulea.

 

Nu am uitat nici de sistemul inteligent de semaforizare, care va dirija circulația și va interzice virajul la stânga de pe DN1. Pentru implementarea acestuia avem însă nevoie de două sensuri giratorii, unul la ieșirea spre Gilău și unul în zona BMW”, a spus primarul comunei Florești, Horia Șulea.

Comentarii Facebook