Medicii de familie din Cluj acuză că nu pot elibera rețete de mai bine de 24 de ore, iar Casa de Asigurări de Sănătate nu recunoaște
Patronatul Medicilor de Familie Cluj semnalează că, de peste 24 de ore, sistemul informatic al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (PIAS) funcționează defectuos, cu o rată a erorilor de peste 95%.
Organizația a atras atenția deja din jurul prânzului că platforma este practic nefuncțională de mai bine de 24 de ore, însă CNAS nu a emis încă un comunicat oficial care să confirme problema.
Potrivit medicilor de familie, defecțiunea afectează grav activitatea cabinetelor medicale. Nu se pot verifica stările de asigurat ale pacienților, nu se pot valida serviciile medicale și nici elibera rețete electronice.
„Din păcate, istoria se repetă. De mai bine de 24 de ore, părți din PIAS sunt nefuncționale. CNAS nu recunoaște public acest lucru, iar furnizorii sunt obligați în continuare să valideze serviciile și prescripțiile în termenul legal de 72 de ore, chiar dacă platforma nu funcționează”, au transmis reprezentanții Patronatului Medicilor de Familie Cluj.


Blocajele repetate ale sistemului generează efecte în lanț:
- perturbarea activității din cabinetele medicale, la timpi mari de așteptare.
- prejudicii financiare prin imposibilitatea validării în 72 de ore a serviciilor medicale.
- prejudicii prin eliberarea de prescripții medicale offline unor persoane care nu mai figurează asigurate însă pe care medicul nu le poate verifica întrucât PIAS este offline.
Organizația clujeană solicită CNAS să recunoască public defecțiunea și să ofere o soluție tehnică rapidă. „Este inacceptabil ca activitatea cabinetelor medicale și drepturile pacienților să fie afectate atât de des de aceste probleme”, se mai arată în mesajul transmis de Patronat.
Casa de Asigurări de Sănătate nu a confirmat problemele, dar a postat un anunț despre faptul că nici la noapte sistemul nu va funcționa deoarece vor avea loc lucrări de mentenanță:
„În cursul zilei de 28 octombrie 2025, în intervalul orar 22:00 – 6:00, va avea loc o întrerupere programată a Platformei Informatice a Asigurărilor Sociale de Sănătate (PIAS), necesară pentru efectuarea unor servicii de mentenanță pentru optimizarea PIAS. Serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale vor fi acordate în regim offline. Vă mulțumim pentru înțelegere!”
0 Comentarii