Veste BUNĂ pentru Autostrada Transilvania din partea Guvernului Ponta!

 

Un ministru din Guvernul Ponta a anunțat că mai există speranțe pentru terminarea construcției Autostrăzii Transilvania.

 

Negocierile cu firma Bechtel ar urma să fie finalizate în 30 aprilie, iar apoi să fie reluate cu alți trei mari investitori, a declarat joi, pentru AGERPRES, Dan Şova, ministru delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine.

 

Vom termina acest contract, vom negocia şi finalmente se va lua o decizie. Vă daţi seama că eu nu voi acţiona de capul meu. Am termen cu ei. Până pe 30 aprilie trebuie încheiate negocierile, după care concluziile fiecărei părţi vor fi prezentate Guvernului şi Guvernul va decide cum procedăm”, a spus ministrul.

 

Eu cred că - şi pot să vă spun după 15 ani de avocatură în care am făcut consultanţă şi negociere - eu spun că ajung cu dânşii la o concluzie. Nu este o artă a negocierii, nu există nicio tehnică. Există doar bun simţ şi onestitate în treaba asta. Trebuie să te uiţi cu atenţie, a venit consultantul, spune ce este acolo în mod real...Noi pregătim acum ca să licităm - pentru ca să nu lăsăm în nelucrare în 30 aprilie, când ei vor părăsi şantierul - vom avea o firmă de pază, pentru că vor fi foarte multe materiale de construcţii, şi o firmă care să asigure conservarea lucrărilor - să nu crească buruieni pe autostradă, vom face licitaţie pentru asta şi vom asigura conservarea şi paza până când vom găsi un nou constructor.

 

Pot să vă spun cu rezerva confidenţialităţii că sunt vreo trei constructori foarte mari din lume interesaţi să facă Autostrada Transilvania. Pe tronsonul de autostradă Braşov - Tg. Mureş de pe autostrada Transilvania trebuie să ştie lumea că nu s-a făcut absolut nimic”, a mai precizat Dan Şova.

 

De asemenea, ar exita posibilitatea ca partea existentă din Autostrada Transilvania să fie legată de Coridorul IV prin tronsonul Sebeş - Turda, care poate fi finanţat cu bani europeni. ”Le voi arăta situaţia şi le voi propune două soluţii: dacă doresc să ne sprijine ca Guvern să găsim orice soluţie de finanţare, sunt 'n' variante, matematica financiară îţi dă posibilitatea să faci orice improvizaţie, până la urmă, iar dacă nu, se poate merge şi pe soluţia unei asociaţii intracomunitară care sa preia autostrada şi să o termine. Fireşte, acesta a doua soluţie, trebuie sa aibă aprobarea Guvernului înainte de a fi propusă.

 

Ne zbatem să găsim soluţii, iar în acţiunea noastră dezinteresul sau reaua-credinţă nu-si au locul. Eu cred în acea autostradă şi cred că trebuie să existe. Problema este finanţarea. Trebuie să găsim pe cineva care să aibă bani şi să vrea sa realizeze acest proiect. Eu sunt pregătit să-l şi ajutăm: tronsonul de la Sebeş la Turda se află în TEN-T, poate fi finanţat până la 85% din bani europeni, deci am putea găsi o soluţie să legăm Coridorul IV de Autostrada Transilvania pe bani europeni, ceea ce ar reprezenta un mare ajutor, cel puţin într-o primă fază pentru Autostrada Transilvania care, dacă nu ajunge la Braşov, rămâne puţin suspendată, dar s-ar putea face acest tronson Sebeş - Turda care ar ajuta-o foarte mult”, a spus ministrul delegat pentru infrastructură.

 

Compania Bechtel a terminat numai 52 de kilometri din Autostrada Transilvania (415 kilometri între Braşov și Borş), proiectul ministrilor Ioan Rus și Miron Mitrea. Lucrările au fost începute în 2004, în plină campanie electorală pentru Primăria Cluj-Napoca, pierdută de Ioan Rus, statul plătind în total pentru 52 de kilometri 1,4 miliarde de euro.

Comentarii Facebook