Marti 7 Decembrie

Tramvai în loc de metrou în Florești! Ar fi mult mai ieftin, dar nu este spațiu pentru realizarea lui


Visul de a avea un metrou în Cluj-Napoca a aprins imaginația oamenilor, dar lipsa finanțării îi face să dezbată alternative. S-a mai vorbit despre un tramvai în locul metroului spre Florești, care ar rezolva o problemă de trafic. Acum, varianta este readusă pe tapet pe grupul Clujul Civic. 

Problema tramvaiului este lipsa spațiului pentru a fi dus până în Florești. Străzile din comuna de lângă Cluj nu permit realizarea unei linii de tramvai sau costurile cu exproprierile pentru o astfel de linie ar fi exorbitante. 

În asteptarea metroului-tramvai din Floresti, as vrea sa supun atentiei cum ar fi fost un tramvai-tramvai acolo, pe bune - astfel, daca legatura Cluj (Bucium)-Floresti se facea ca o extensie a tramvaiului conventional, pe traseul sugerat de PMUD, la sud de Polus:

- toata infrastructura de extins costa cat o statie de metrou (50 mil. EUR)

- tot santierul ar dura maxim 2 ani

- cele 17 autobuze diesel care deservesc astazi prin trafic comuna Floresti pe traseele M21, M22 si M26 ar fi devenit un serviciu electric de mare capacitate si separat de trafic.

- parc circulant exista deja - tocmai luam 22 de tramvaie noi de la Astra, mai avem alte 20 si folosim, in total, 12.

- Floresti ar fi fost acoperit de 8 statii, nu 3.

- zona densa din Floresti(nu mall/spital) era acoperita de 6 statii, nu 1.

- Totul se putea finanta prin fonduri sigure, conventional, fara graba, prin POR.

- Florestenii aveau legatura directa cu Stadionul, Parcul, Gara(trenul metropolitan), Iris, Muncii, Emerson.

- Depoul era deja suficient, infrastrucura de garare clujeana fiind apta de a gadui/opera 60 de tramvaie.

- Frecventa serviciului se imbunatatea inevitabil, fiind un plus si pt actualii utilizatori ai tramvaiului.

- Incarcarea retelei sporea, facand tramvaiul mai fezabil/rentabil/util pentru oras.

- Viteza medie a tramvaiului va creste inevitabil odata cu separarea acestuia in locatii cheie(Horea/Manastur) si realizarea culoarelor unice, moment in care si ipoteticul tramvai va parcurge cei 20km din capatul Florestiului pana la Emerson in fix o ora, la o foarte realista viteza medie comerciala de 20km/h (actualmente 16 la comun cu traficul)”.

Comentarii Facebook