Strada Eroilor din Florești va fi terminată în vară - FOTO


Primarul comunei Florești, Horia Șulea, anunță că strada Eroilor din localitate va fi terminată până în vară.

Lucrările sunt în toi, deja o treime din vale tubata și acoperită. Opinez că în vara acestui an vor fi finalizate. Este o lucrare amplă, ce presupune acoperirea unei întregi văi pe o distanță de peste 1 kilometru, refacerea sistemului rutier, crearea unei piste de biciclete, crearea unui nou trotuar și refacerea celui existent, plus introducerea unui nou sistem de iluminat public. Plus dotarea cu mobilier urban. O investiție totală de 2,5 milioane euro, mare parte prin finanțare în cadrul Programului Național de Dezvoltare Locală, finanțare obținută grație deselor drumuri la București și prin munca unei echipe din cadrul Primăriei.

Vom avea două benzi largi de circulație, pistă de biciclete și trotuare generoase, plus iluminat public nou și mobilier urban. De ce nu 4 benzi? Simplu. Nu încap fizic patru benzi. Nu ai cum să realizezi o lățime de 14 metri (4 benzi de 3,5m) pe o deschidere de 12,7! Ca să nu mai vorbim de trotuare. Iar cât privește o variantă cu 3 benzi, (benzi reversibile, bandă de depășire, bandă specială pentru transport public și serviciu de urgență, nici eu, nici cei de la Poliția Rutieră, de al căror aviz avem nevoie, nu credem că ar fi oportun și, mai ales, că nu crea situații deosebit de periculoase în trafic (coliziuni frontale!). Așa că vom avea o arteră modernă, lată, cu spații verzi, cu trotuare ample, cu mobilier urban, cu iluminat public modern, cu pistă de biciclete, cu parcări pe laterală, iar cablurile aeriene vor fi trecute în subteran”, a precizat primarul Horia Șulea.

Strada va avea o lățime finală a benzii carosabile de 7 metri, plus o bandă destinată parcării autovehiculelor, de 2,5 metri.

Pe partea dreaptă vom avea o pistă de biciclete cu o lățime de minim 2,2 metri, începând cu km 0+100, precum și un trotuar cu o lățime variabilă de 0,5-2 metri între km 0+000 și km 0+100 și o lățime 2-3 metri de la km 0+100 la km 1+125.

Pe partea stângă a drumului se vor realiza lucrări de refacere a trotuarului existent, urmând a avea un trotuar cu dimensiuni de 1 - 1,5 metri. Pista de biciclete va fi despărțită de carosabil printr-o bordură.

La colțurile străzii și intersecții bordurile vor fi înclinate pentru acces persoane cu dizabilități și cărucioare.

Astfel, acceptând idee că stăm cu fața către noua școala din ANL sau noua creșă din ANL vom avea, de la stânga la dreapta: trotuar refăcut + rigolă + sistem rutier + rigolă + parcare longitudinală + pistă de biciclete + trotuar nou.

Va fi refăcut întregul sistem de iluminat public cu LED-uri, strada va fi dotată cu mobilier urban, iar cablurile aeriene vor fi trecute în subteran”, a mai spus primarul, în postarea de pe Facebook.

Valoarea totală a investiției: 11,698 milioane lei cu TVA

Contract de finanțare prin Programul Național de Dezvoltare Locală în valoare de 8,514 milioane lei (2018), restul fiind suportat de la bugetul local.

Executantul lucrării este Napoca Construcții SA (drum, acoperire vale, trotuare, pistă de biciclete, sisteme de scurgere ape), iar firma Walhalla execută sistemul de iluminat public.

Comentarii Facebook