Propunere de acces rapid pe Autostrada Transilvania dinspre Făget. Ar ajuta Gilăul și Cluj-Napoca


În timp ce Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) promite un drum de legătură de la Tureni la Autostrada Transilvania, o investiție mult mai mică ar ajuta poate la fel de mult. 

Cu o cheltuială minimă, două bretele scurte, se rezolvă parțial o problemă foarte mare: accesul mai rapid la autostrada A3 din zona de Sud și Est a orașului și decongestionarea accesului dinspre Florești-Gilău.

Rampele pot fi construite rapid, terenul e propice, pretându-se la soluții simple, ieftine.

Sunt 18 km până în centrul Cluj-Napoca prin Ciurila-Sălicea-Făget și 36 km prin Gilău  - Florești.

Soluția aceasta nu exclude mult-așteptata legătură între DN1 și A3 în zona Săndulești-Tureni, legătură care trebuia fcută deodată cu autostrada!”, a explicat fostul jurnalist Cristian Popa, cel a trasat și bretelele. 

55 de milioane de euro costă drumul de legătură de la DN 1 la A3, prin Tureni

Consiliul Judeţean Cluj a emis în 2021 certificatul de urbanism în vederea obţinerii avizelor pentru proiectul de construire a drumului expres care va face conexiunea între Autostrada A3 - zona Turda şi drumul naţional DN1 - zona Mărtineşti-Tureni, investiţie estimată la 55,3 mil. euro şi finanţată, în principal, din fonduri europene nerambursabile. 

Sectorul de drum propus, între localităţile Turda şi Mărtineşti, va avea o lungime estimată de 5,3 km şi va cuprinde două benzi de circulaţie pe un sens. Viitorul tronson de drum Turda-Mărtineşti este parte a drumului expres Turda-Halmeu (Someş Expres), proiect de infrastructură prevăzut în Master Planul General de Transport al României 2014-2030 şi prin intermediul căruia se va realiza conexiunea la Reţeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T). Someş Expres va avea o lungime totală de peste 320 de km şi va interconecta cele mai importante municipii din zona de Nord-Vest a României: Cluj-Napoca, Bistriţa, Satu-Mare şi Baia-Mare.

Comentarii Facebook