Primarul Boc propune o discuție despre un METROU de la Polus la Aeroport. Ne-o ia înainte Timișoara?

 

Primarul Clujului, Emil Boc, susține că trebuie să fie organizată o discuție pentru a se analiza oportunitatea construirii unui metrou ”măcar” de la Polus la Aeroport.

 

Eu nu spun că nu merită. Deocamdată se fac analize. Eu am propus o discuție măcar de pricipiu pentru a se vedea ce ar însemna un metrou măcar de la Polus și până la Aeroport. Costurile sunt de miliarde de euro, unu, două, trei sau patru miliarde de euro. Nu aș putea să vă spun exact pentru că studiile sunt foarte aproximative. Se face o analiză pentru a se vedea cum va fi sustenabil un astfel de metrou la un oraș cu o jumătate de milion de locuitori. Eu cred că nu trebuie exclusă o astfel de variantă pe termen mediu și lung.

 

E clar că finanțări europene nu vom avea pentru un asemenea metrou. Să ne bucurăm dacă vom avea pentru o centură ocolitoare, care să coste două - trei sute de miloane de euro. Este o chestiune pe termen lung care poate fi avută în vedere”, a declarat primarul Emil Boc. 

 

Declarația a fost făcută după ce primarul Emil Boc a fost întrebat dacă nu merită Clujul un metrou înainte de Timișoara.

 

Orașul de pe Bega a anunțat încă din 2015 că vrea să realizeze un metrou. 

 

Un kilometru de metrou a costat 50 de milioane de euro in Bucuresti, la noi sunt 10 kilometri, ar fi peste 400 de milioane de euro”, a explicat un consilier local din Timișoara.

 

Acest proiect va fi pus in practica numai cu implicarea Guvernului, mai mult de atat, cu implicarea fondurilor europene, cu fonduri speciale, de la Bruxelles. Este avuta in vedere toata amenajarea acestui bulevard, este spectacol ce prevede acest studiu, in costurile estimate pentru proiect intrand inclusiv amenajarile la suprafata si amenajarea a 3 statii care sunt prevazute pentru a da dubla utilizare liniilor, odata duse in subteran. Tehnologia avuta in vedere de specialisti nu este cea avuta la metrouri, ci este folosita tehnologia forarii verticale pe care am avut-o aplicata la Michelangelo. Cu aceasta tehnologie, spun ei, costurile sunt mult mai mici, nu se mai vorbeste de sume de 2 miliarde de euro, sunt mult mai mici costurile, durata de executie, spun ei, si ea se reduce, sunt o multime de avantaje a tehnologiei pe care o propun acesti specialisti care au elaborat studiul. Ca noi sa fim pregatiti, cand spun asta am in vedere un parteneriat, trebuie sa avem ceva, un studiu de prefezabilitate. CFR nu il face, l-am asumat noi, dar s-a colaborat cu CFR”, a explicat Robu, conform presei locale.

Comentarii Facebook