Metroul din Cluj-Napoca ar costa 600 de milioane de euro - FOTO

 

Metroul de la Cluj-Napoca ar putea costa 600 de milioane de euro, a lăsat să se înțeleagă viceprimarul Dan Tarcea. 

 

Brescia este un oraș din regiunea Lombardia din Italia de Nord. Orașul este al doilea ca mărime din regiune, după capitala acesteia, Milano, având o populație de 191.523 de locuitori, comparativ cu 324.576 locuitori ai municipiului Cluj-Napoca și o suprafață de 90 km², suprafața orașului Cluj-Napoca fiind de 179,5 km².

 

Metroul din Brescia cuprinde o linie și 17 stații și se întinde pe 13,7 kilometri, de la Prealpino la Sant'Eufemia-Buffalora. 

 

Primele proiecte pentru un metrou din Brescia datează din anii 1980, odată cu introducerea primelor sisteme de metrou ușoare complet automate în alte orașe de dimensiuni medii din Europa. Sistemul automat de metrou ușor a fost ales ca fiind cea mai bună tehnologie pentru oraș. În 1994, a fost emisă prima cerere de finanțare publică. Finanțarea publică din partea guvernului central a sosit în 1995, în timp ce alte fonduri au sosit în 2002 din regiune. Licitația publică internațională pentru prima fază a proiectului a fost anunțată în anul 2000. Propunerea câștigătoare a fost făcută de un grup de companii, un contract de 575 milioane EUR fiind atribuit în aprilie 2003. Lucrările au început în ianuarie 2004, însă descoperirile arheologice au cauzat întârzieri și reproiectări. Linia a fost deschisă la 2 martie 2013”, a explicat viceprimarul Dan Tarcea.

 

Trenurile de metrou ”AnsaldoBreda Driverless Metro” sunt aceleași ca și cele de la metroul din Copenhaga. Cu 18 garnituri aflate în prezent în funcțiune, numărul de pasageri este de 8.500 de pasageri pe oră pe direcție, cu o durată de 180 de secunde.

 

Programul începe la ora 5:00, ultimul tren plecând la ora 24:00, iar frecvențele trenurilor variază de la 10 minute (în afara orelor de vârf) până la 4 minute în orele de vârf.

 

Planul metroului la Cluj-Napoca: Traseu și harta stațiilor - EXCLUSIV

Comentarii Facebook