METROU Cluj: S-a scos la licitație contractul. Costul a ajuns la 1,3 miliarde de euro


Primăria Cluj-Napoca a scos la licitație, pe SEAP (portalul public de licitații), contractul de proiectare și execuție a metroului, cu o valoare de 6,66 miliarde de lei (1,3 miliarde euro). 

Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție MAGISTRALA I DE METROU CLUJ, ceea ce va permite punerea în funcțiune după executarea tuturor lucrărilor și dotarea completă. Lucrările aferente obiectivului de investiție MAGISTRALA I DE METROU CLUJ constau în proiectarea și execuția lucrărilor în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare. MAGISTRALA I DE METROU CLUJ este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03km, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens)”, este descrierea achiziției.

Guvernul a aprobat în 28 decembrie 2021 incidatorii tehnico-economici pentru Metrou

Metroul Clujul a fost aprobat în ședința de Guvern de marţi,28 decembrie, când a fost aprobată Hotărârea de Guvern cu indicatorii tehnico-economici. Lucrările ar trebui să dureze circa 10 ani. Urmează să se treacă la licitația de proiectare și execuție a metroului. 

Au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici ai metroului Cluj. Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii 'Tren metropolitan Gilău - Floreşti- Cluj-Napoca- Baciu - Apahida - Jucu - Bonţida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou şi tren metropolitan'. Durata de execuţie a investiţiei, circa 10 ani, cu o linie de metrou uşor care include 19 staţii subterane cu un traseu de 21 de kilometri”, a precizat Dan Cărbunaru.

Finanţare din fonduri externe rambursabile de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi de la bugetul local al municipiului Cluj-Napoca şi al comunei Floreşti”, a precizat oficialul Guvernului.

Clujul are numai 300 de milioane de euro pentru Metrou

Concret, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, România primește 600 de milioane de euro pentru investiții la metrourile din București și Cluj.

Clujul primește 300 de milioane, dar metroul costă 2 miliarde. Pentru că este scump s-a luat decizia de a se face numai 9 din cele 19 stații de metrou și să se reducă lungimea de la 21 de kilometri la 10 - 11 kilometri. Costul ”mini metroului” de la Cluj ar urma să fie de 800 de milioane de euro, din care sigur există 300 de milioane de euro. 

Aprobarea de către guvern a indicatorilor tehnico-economici este numai un pas birocratic, necesar pentru realizarea licitației de proiectare și execuție. FInanțarea proiectului este marea problemă.

Prețul Metroului clujean a tot crescut

În martie 2021, se spunea, nu este clar dacă cei din anturajul primarului nu aveau alte date, că metroul Clujului va costa circa un miliard de euro, suma fiind calculată prin comparație cu alte proiecte similare. După ce au fost găsite zăcăminte de sare pe traseu, prețul s-a umflat până la 1,3 - 1,5 miliarde de euro.

Se pare că acum lucrurile s-au confirmat și prețul total este de 1,3 miliarde de euro, dar nici acesta nu este bătut în cuie cu toate fluctuațiile de pe piață.


Comentarii Facebook