Lucrările de pe strada Bună Ziua sunt ”prost semnalizate și un pericol” - FOTO


Fostul consilier local PNL, Ioan Bîldea, reclamă modul în care RADP Cluj, regia Primăriei Cluj-Napoca, lucrează pe strada Bună Ziua, unde se extinde drumul cu o bandă.

Nu stiu exact cine executa lucrarile pe Buna Ziua, dar de la inceput santierul a fost foarte prost semnalizat.

Treceri de pietoni greu de observat si doar partial trasate. Benzile nu sunt semnalizate si delimitate, marginea abrupta a drumului nesemnalizata corespunzator este deosebit de periculoasa, excavator parcat pe drum. 

Lipseste un culoar pietonal, risc mare pentru pietoni. La fel sunt de prost sunt semnalizate si gropile de peste 1 m. 

Ar trebui lampi in cascada, garduri de protectie pe margine si culoar pietonal de minim 80 de cm plus semnalizare temporara pentru trecerile de pietoni. 

Ar trebui asigurat si accesul pietonal in cladirile adiacente lucrarii. 

Cam toata zona de lucrari nu este marcata corespunzator, ca sa nu mai vorbim de delimitarea benzilor.

Sper sa faca niste verificari Politia Rutiera, se impuneau de multa vreme. Nu stiu de ce trec cu vedere astfel de situatii care pot duce la incidente grave”, a reclamat Ioan Bîldea.

Drumul este refăcut de RADP Cluj și trebuie să fie terminat în 2020, chiar înainte de alegerile locale. Directorul RADP Cluj, Ion Pantelimon, are mandat de a forța cât poate de mult realizarea acestui drum, pentru a decongestiona zona și a calma nervii șoferilor.

USR -iștii clujeni l-au atacat pe Emil Boc că prostește populația cu refacerea străzii.

Anunțat cu surle si trâmbițe de câțiva ani, astăzi, sub privirea mărinimoasă a primarului Emil Boc, a început marea prosteală. 

Primarul si administratia locală aruncă praf în ochi locuitorilor din cartierul Bună ziua,  după ce ani la rând au măcelărit urbanistic prin derogari de la PUG pe criterii clientelare intreaga zonă.

Totul este calculat politic. PNL a obținut cel mai prost rezultat electoral în acest cartier atât în 2016 cât si la europarlamentarele din acest an. La fel se va întâmpla si în următorii ani, sunt convins, pentru locuitorii nu sunt prosti si nu se vor lăsa manipulati de strategia electorală a marelui edil.

De ce spun marea prosteală? 

Pentru că acest proiect nu a fost gândit nici o secundă în beneficiul locuitorilor. Totul este afacere politică.

În primul rând această lucrare nu va rezolva aglomeratia de pe artera Bună ziua. Lărgirea se face din calea Turzii până la intersecția cu Fagului unde se va forma efectul de pâlnie pentru că se continuă cu doar o bandă de circulație pe sens. Cine are ochi poate să observe că exact acolo se formează ambuteiaj atât dimineața cât si seara. Singura diferență că se mută coada de mașini de pe un sens pe celalalt.

Să nu vă speriați că nu de dragul locuitorilor i se frânge inima primarului. Dacă ar fi simțit un minim de empatie fată de ei s-ar fi gândit de două ori până să semneze acele autorizații care au produs un adevărat genocid urbanistic în zonă si constituie adevărata cauză a problemei din cartier. Deci să înțelegem că după ce din prostie si din lăcomie au distrus cel mai promițător cartier modern al Clujului acum vin să facă altă măgărie tot pe banii si nervii nostrii.

Motivul real al acestei mutări este altul. E bine de stiut că în cartierul Bună ziua nu se mai emit autorizații de construire de aproximativ doi ani.

Tot ce vedeți că se mai construiește azi, este pe proiecte aprobate anterior. Blocarea aprobărilor s-a produs în baza unui studiu de trafic realizat de Universitatea Tehnică si care a relevat faptul că traficul în zonă a depășit 98%. Acest document l-a obligat pe primar si CL să nu mai emită autorizații de construire până când nu rezolvă această situație. Presiunea exercitată atât pe primar cât si pe CL din partea dezvoltatorilor, unii dintre ei sponsori oficiali ai campaniilor electorale ai PNL, l-au fortat pe primar să găsească soluții.

De asemenea e bine de stiut faptul că în zonă, mulți oameni influenti si politicieni detin suprafețe generoase de teren pe care nu le pot valorifica tocmai din cauza ”nenorocitului” studiu de trafic. Si să nu vă închipuiți că visează să-si construiască acolo vreo casă. 

Așadar onorabilul si cinstitul primar a găsit soluția. Investeste o groază de bani , din banii nostrii binenteles, în exproprieri, reduce spațiile verzi si asa putine si le transformă în asfalt printr-un proiect care nu va rezolva absolut nimic din problemele locuitorilor din zonă, dar va da undă verde la alte atrocități urbanistice menite să umple conturile prietenilor politici, care de ce nu, vor finanța următoarele campanii electorale care bat la ușă.

Auzeam pe viceprimarul Dan Tăcea cu câtă duiosenie ne spunea el la un post de radio, nouă clujenilor că Clujul trebuie iubit. Eu as recomanda ca înainte să-l iubim să încercăm să-l respectăm”, a scris Vicepreședinte USR, Elek Levente, pe Facebook.

Comentarii Facebook