Electrificarea liniei de cale ferată din Cluj-Napoca spre granița cu Ungaria face un pas în față. A fost semnat contractul de împrumut cu BEI


Contractul de împrumut cu Banca Europeană de Investiții, pentru electrificarea liniei de cale ferată din Cluj-Napoca spre Oradea, a fost semnat. Valoarea acestuia se ridică la 300 de milioane de euro. 

Anunțul a fost făcut de Marcel Boloș, Ministru al Economiei și Finanțelor, care a transmis că este cel mai important proiect de dezvoltare a infrastructurii feroviare din regiunea de Nord. 

Valoarea totală a proiectului este de 1,87 miliarde de euro pentru 166 de km. Astfel, potrivit lui Marcel Boloș, după ce această investiție se va concretiza, viteza maximă de deplasare se va dubla. 

,,Pentru proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (cel mai important proiect de dezvoltare a infrastructurii feroviare din regiunea de Nord) primim de la European Investment Bank finanțare de 300 milioane euro.

Vorbim despre un proiect ce are o valoare totală de 1,87 miliarde euro pentru 166 km.

După această investiție, viteza maximă cu care vor circula trenurile se va dubla, astfel că distanța între Cluj Napoca și frontieră va putea fi parcursă în aproximativ 2 ore", a scris Marcel Boloș pe o rețea de socializare.

Viteza de circulație a trenurilor pe tronsonul Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor era, înainte de începerea lucrărilor de modernizare și electrificare, de 65 km/h - 85 km/h pe cea mai mare parte a traseului. 

După finalizarea lucrărilor, viteza maximă va crește la 120 km/h - 160 km/h, iar durata călătoriei între Cluj Napoca la Episcopia Bihor va fi de 2h și 14 min pentru un tren IR, iar un tren RE va parcurge distanța dintre Cluj Napoca și Oradea în cca 2h și 20 min, precizează CFR SA.

Citește și: Cât va face trenul de la Cluj la vama cu Ungaria după electrificarea liniei de cale ferată. Viteza va crește semnificativ

Comentarii Facebook