Drum expres pe traseul Autostrada Transilvania - Tureni - Dej. Va fi dublat DN1C, unul dintre cele mai haotice drumuri din România


Centura de cinci kilometri de la DN1 spre Autostrada Transilvania, pe la Tureni, ar urma să fie continuată spre Dej. Acum se fac studiile pentru drumul de la Autostrada Transilvania la Tureni, iar de acolo pe DN 1, traficul va fi scos spre Dej pe Centura Vâlcele - Apahida.

În viitor, această centură, de Vâlcele la Apahida, va deveni una de minimă importanță. Acum, centura scoate traficul greu care merge spre Dej și care, până la inaugurarea ei, trecea prin Cluj-Napoca. Drumul expres de la Autostrada Transilvania spre Dej va dubla Drumul Național 1C. 

Până atunci, însă, se fac studii pentru tronsonul de 5 km al centurii Tureni - Autostrada Transilvania. Acest drum va scoate traficul greu din Turda, pentru că șoferii care tranzitează municipiul vor intra pe autostradă.

Pentru acest an, bugetul de stat prevede alocarea a 3,2 milioane de lei pentru ”Elaborarea Studiului de fezabilitate și întocmire Proiect Autorizare Lucrări la obiectivul Drum Expres pentru realizarea conexiunii dintre autostrada A3 (Turda) și Varianta de Ocolire Cluj Est (V.O.C.E.)”.

Știri de Cluj a discutat cu directorul gerenal al CNAIR, Mariana Ioniță, despre acest proiect, dar și despre dezvoltarea lui:

Rep: Ce se face exact din aceste fonduri, 3,2 milioane de lei?

Mariana Ioniță: Din aceste fonduri se realizează studiile de specialitate (geotehnice. topografice, arheologice, de deminare, de impact asupra mediului ele.) și proiectul drumului expres care va conecta Autostrada A3 cu DN 1.

Rep: Care este stadiul centurii Tureni - Autostrada Transilvania?

Mariana Ioniță: Contractul de servicii este în derulare. În data de 02.11.2020, CNAIR SA, prin DRDP Cluj, a semnat cu proiectantul EXPLAN SRL contractul pentru "Elaborare Studiu de Fezabilitate, Proiect pentru executarea lucrărilor de construire și Proiect Tehnic la obiectivul Drum expres pentru realizarea conexiunii dintre autostrada A3 (zona Turda) și DX 1 (zona Mărtinești)", în valoare de 2.707.123.03 lei Iară TVA.

Rep: Ce studiu de fezabilitate se face pentru Varianta de ocolire Cluj Est?

Mariana Ioniță: Nu se realizează Studiu de Fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Cluj Est (VOCE).

Rep: Referitor la întrebarea a treia, aveți în vedere realizarea unei noi centuri care să continue centura Tureni - Autostrada Transilvania spre zona Dej, care să dubleze centura Vâlcele - Apahida?

Mariana Ioniță: Conform Master Planului General de Transport, conexiunea dintre A3 și municipiul Dej se va realiza prin drum expres, însă la această dată nu se știe traseul exact.

Comentarii Facebook