De ce Serviciul Circulație nu este de acord ca în intersecția Borhanci - Brâncuși să fie amplasat un sens giratoriu provizoriu


Drumul de la intersecția Borhanci cu strada Constantin Brâncuși s-a lărgit puțin, iar șoferii cer, euforici, amplasarea unui sens giratoriu provizoriu.

Nu și-au dat acordul cei de la Serviciul Circulație pentru că nu prezintă siguranță, pentru o intersecție atât de importantă și vitală, cum este aceea. Este o intersecție nu la două străzi, care sunt în cruce. Acolo ni se aprobă numai cu o lucrare majoră de lărgire și extindere, conform proiectului care ține de centura metropolitană”, a declarat primarul Emil Boc. 

Acesta a spus că se va rediscuta în prima ședință a Comisiei de Circulație din care fac parte specialiștii Primăriei Cluj-Napoca și cei de la Poliție și alte instituții publice. 

Istoria acestui sens giratoriu și a solicitările făcute de șoferi este lungă 

În februarie 2020, Camera Deputaților a aprobat proiectul susținut de toți parlamentarii clujeni, prin care s-a transferat o suprafață de teren de la fosta Stațiune de Cercetare și producție Pomicolă Cluj, acum administrată de USAMV Cluj, în proprietatea publică a Primăriei Cluj-Napoca.

Este vorba despre trei parcele de 8.888 de mp, cu ajutorul cărora să se poată lărgi străzile Constantin Brâncuși și Borhanciului, dar și să fie construit un sens giratoriu.

Alocarea terenului vine ca o rezolare pentru acuzațiile din octombrie 2018, când viceprimarul Dan Tarcea se plângea că nu s-a primit terenul de la USAMV și că nu se va putea face sensul giratoriu nici în 10 ani, la intersecția străzilor Constantin Brâncuși, Romul Ladea, Borhanci și Fagului.

Problema este terenul. Am avut discuții cu Universitatea Agricolă pentru că o parte din teren este în proprietatea lor. Acest teren este încadrat ca stațiune pomicolă și nu poate nici măcar expropriat, nici cedată Primăriei pentru a putea fi făcută investiția. Căutăm o soluție pentru a putea face și drumul pe terenul lor. Discutăm de un hectare de teren, pe care cei de la Universitate l-au dezmembrat, dar avem nevoie de o hotărâre de guvern. Pentru Parcul Feroviarilor am așteptat 5 ani să fie dată hotărîrea de Guvern. Dacă mai trebuie și un vot în Parlament va mai dura 5 ani. Căutăm soluții alternative: să facă investiția USAMV, pentru că și ei au interese în zonă, sau să ne dea un drept USAMV -ul și să facem noi această investiție”, a explicat viceprimarul Dan Tarcea, la o emisiune radio.  

Acest sens giratoriu este deja o poveste fără sfârșit, la fel ca și demolarea garajelor. Nu este emisiune la care Primăria să nu fie întrebată, iar de fiecare dată se află alte lucruri care împiedică investiția. 

Primăria Cluj-Napoca a fost întrebată, în 2015, despre acest sens giratoriu, iar răspunsul a fost că nu dețin teren.

Intersecția ridică mari probleme și odată cu începerea anului școlar va deveni un calvar pentru șoferi, deoarece deja de pe acum cozile la mașini se întind pe sute de metri, mai ales dimineața și seara. Dezvoltarea accelerată a zonelor Borhanci și Bună Ziua a dus la intensificarea traficului, iar ignorarea blocajelor din intersecția menționată poate crea pe viitor mari neplăceri conducătorilor auto, motiv pentru care solicit rezolvarea rapidă a problemei”, reclama atunci fostul consilier local Ioan Bîldea.

Boc spune acum că lărgirea se va face numai când va fi făcute centura metropolitană, adică peste cel puțin 6 ani.

Comentarii Facebook