Clujul va fi legat de Vest pe calea ferată. Vom circula în medie cu 160 km/h, Pasajul de la Tăietura Turcului e bonus pentru Cluj


Ministerul Transporturilor, Lucian Bode, a semnat la Cluj cu primarii din Cluj-Napoca și Oradea un acord pentru a aviza cât mai repede actele pentru demararea lucrărilor la proiectul de electrificare și reabilitare a căii ferate Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihorului.

Proiectul total se ridică la suma de 7,3 miliarde de lei, plus TVA, banii fiind suportați din fonduri europene, air termenele sunt clare: martie 2020 - anunțul licitației, mai 2020 - depunerea ofertelor, septembrie 2020 - semnarea contractului, octombrie 2020 - martie 2021 proiectarea, aprilie - mai 2021, începerea lucrărilor. Lucrările efective vor dura 42 de luni, iar în octombrie 2024 s-ar putea circula spre Ungaria, de la Cluj-Napoca, cu 160 km pe oră.

Proiectul propune realibitarea liniei pe o distanță de 166 km, electrificarea liniei pe 160 km, realizarea a 88 de km de cale ferată dublă, realizarea celei de-a doua Conexiuni feroviare electrificate cu granița de Vest (Ungaria).

De asemenea, vor fi modernizate 11 stații CFR, între care Gara Cluj, Oradea, Aghireș, Huedin și Aleșd. Vor fi realizate 34 de poduri, 10 pasaje (unul superior deosebit de complex la Tăietura Turcului) și 210 podețe. 

Pasajul de la Tăietura Turcului are 7 deschideri de 40 m și o lungime totală de 282,5 m. Partea carosabilă va avea o lățime de 7,8 metri, două trotuare de 1,5 metri, lățimea totală fiind de 11,4 metri. Breteaua unu de acces va avea trei deschideri de 36 metri o lungime de 109 metri. Breteaua doi, din celălalt sens de circulație se va realiza cu trei deschideri și olungime de 79,2 metri. 

20200214_123631.jpg20200214_123923.jpg

Inițial, pasajul trebuia făcut din fondurile Primăriei Cluj-Napoca, dar a fost pasat Ministerului Transporturilor și va fi făcut din fonduri europene, ca parte a proiectului de modernizare și electrificare a liniei Cluj-Napoca-Oradea-Episcopia Bihorului.

Comentarii Facebook