Clujul pune la sertar Centura Metropolitană? Administrația Boc nu pare capabilă să facă proiecte de mare anvergură. Se blochează la studii


Clujul rămâne încet fără centura metropolitană, iar haosul din trafic este scăpat de sub control. În 10 mai, Emil Boc spunea că sunt 29 de firme interesate pentru tronsoanele doi și trei din centură, de la Podul N, din Mănăștur, până în Apahida. Culmea e că în 12 mai, după numai două zile s-a dovedit că totul era o minciună, pentru că nimeni nu a depus oferte, iar licitația s-a anulat.

Întrebarea este ”Emil Boc știa când a spus că sunt firme interesate?”, ”A vrut să inducă opinia publică în eroare?”. 

Din 12 mai și până acum primarul a tăcut în legătură cu acest proiect de care depinde dezvoltarea orașului. Spre exemplu, Emil Boc a condiționat dezvoltarea unor zone din Borhanci și Sopor de construirea acestei centuri. Practic, nu se mai emit autorizații de construcție pentru aceste zone până în 2026, în așteptarea centurii. Acum se dovedește încă o dată că administrația Boc nu este capabilă să realizeze proiecte mari. 

Ce spunea Emil Boc în 10 mai: ”Centura metropolitană este un proiect cu implicații majore pentru dezvoltarea economică a Clujului, pentru decongestionarea traficului și pentru a putea să oferim clujenilor posibilitatea unui transport alternativ în raport cu problemele actuale pe care le avem. Cele trei tronsoane ale centurii metropolitane, de un miliard de euro, din Florești și Baciu până la Vâlcele-Apahida, acestea au următorul stadiu de dezvoltare: pentru primul tronson, din Florești până la intrare în Cluj-Napoca, avem șase oferte depuse și termenul de anunțare a rezultatului licitației este 29 iunie, cu posibilitatea legală de a prelungi în 30 de zile termenul, dacă apar complicații. Pentru celelalte două tronsoane (n.red. acestea au fost anulate), 2 și 3, termenul de depunere a ofertelor este ziua de 12 mai. Pot să vă menționez faptul că pentru tronsonul 2 avem 17 înscriși pentru licitație, vom vedea câți vor depune ofertele, iar pentru tronsonul 3, sunt 12 înscriși”. 

Fostul secretar din Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma, reprezentant USR Cluj, a dat vina pe Primăria Cluj-Napoca.

Dezastru major pe centura metropolitană Cluj: licitațiile pentru construirea centurii Florești - Cluj - Apahida au fost anulate, după ce niciun constructor nu s-a înscris la start.

Este o veste extrem de tristă pentru clujeni, care vor plăti nota de plată a unei administrații incompetente mulți ani de acum înainte, blocați în traficul infernal din zona metropolitană a Clujului.

De ce nu a venit nimeni la licitațiile pentru construirea centurii Cluj? Răspunsul pe scurt: pentru că Emil Boc.

Pe lung: Administrația clujeană a preluat tocmai în 2017 proiectul centurii de la Ministerul Transporturilor, ca să facă studiul de fezabilitate. I-a luat 5 ani, și a ieșit o treabă de mântuială. 

Abia anul acesta a lansat licitațiile pentru lucrări, însă valoarea estimată a lucrărilor a fost subevaluată grosolan, iar Primăria s-a îngropat o dată în plus prin răspunsurile în bătaie de joc la nelămuririle constructorilor interesați.

Rezultatul îl vedem azi: zero constructori interesați, zero șanse pentru o variantă de ocolitoare civilizată, zero interes din partea lui Emil Boc pentru rezolvarea traficului din Cluj.

O altă consecință tragică este ratarea finanțării europene. Până la reactualizarea proiectului și relansarea lui, alte proiecte care vin din urmă vor lua fața centurii Cluj pentru banii europeni. Șansele să circulăm pe această variantă ocolitoare înainte de 2030 devin practic nule.

Cu acest nou eșec, Emil Boc demonstrează odată pentru totdeauna că nu se pricepe la mari proiecte de infrastructură, că face praf pe ce pune mâna și că este o piatră de moară pentru dezvoltarea Clujului”, a spus acesta.

Clujul va rămâne fără centură, cu un trafic infernal, dar și cu blocuri lângă blocuri

Primarul Emil Boc spus în 2022 că pe strada Constantin Brâncuși nu se mai poate construi până când nu se termină centura metropolitană. Până acum s-au realizat câteva blocuri, cel mai multe (3 la număr) sunt ale unui fost colaborator al primarului, din perioada în care era premier (fostul lui cameraman).

Am decis din februarie 2022 suspendarea oricăror autorizații pentru strada Brâncuși. Pentru că, într-adevăr, nu se poate continua. Toți mă critică în orașul acesta, că de ce nu las să se supraaglomereze. De ce nu las în Borhanci, de ce nu las pe Brâncuși, de ce nu las pe Tăietura Turcului. Pentru că sunt responsabil cu acest oraș. Și trebuie cineva să-și asume responsabilitatea și să aibă curajul să zică «nu, până aici, stop». Întâi facem infrastructură și apoi continuăm dezvoltarea.

Am fost ales de toți clujenii să îmi asum niște responsabilități. Mă critică toți, sunt plătite articole împotriva mea, se fac tot felul de campanii. Asta e viața, știu asta, nu am crescut de ieri, de azi în politică, se văd, se simt, oamenii le pot percepe. Eu îi înțeleg și pe oamenii de afaceri, le-am zis și lor aceeași unitate de măsură pentru toți. În locuri unde se poate dezvolta echilibrat, ne dezvoltăm, în locuri în care nu avem infrastructură sau nu e gata pasajul Tăietura Turcului, nu e gata partea de centură, nu e gata nu știu care obiectiv de investiții, gradăm investiția. După 2026 puteți face locuire”, a precizat  Emil Boc, în august 2022, la o emisiune de la Napoca FM.

În 2021, primarul spunea că va suspenda construcțiile pe strada Constantin Brâncuși numai dacă traficul se va sugruma și s-a ținut de cuvânt. 

Clujenii se plâng de construcții foarte multe și mari de pe strada Brâncuși. Ce e de făcut?”, l-a întrebat atunci Lucian Danciu. 

Emil Boc: ”Așa este prevăzut în noul Plan urbanistic General. Să fie o stradă de regenerare urbană, de restructurare, în care tot ce se construiește nou să fie la un anumit nivel, ca pe un bulevard modern. De aceea am stopat autorizațiile pe Borhanci, până când se face acel nod de la intersecția cu Brâncuși. 

Când strada va ajunge la o capacitate, care să spună că nu mai permite mai multe mașini vor opri lucrările, până când se vor termina toate amenajările rutiere. Așa cum am făcut și pe Bună Ziua. 

În Borhanci, am spus că numai din 2026 încolo mai permitem blocuri”, a explicat primarul Emil Boc. La scurt timp, primarul a ajuns la concluzia că traficul a fost sufocat. 

Întrebarea este ”Ce va urma după 2026, când Clujul nu va avea Centura Metropolitană, traficul va fi la fel de greu sau dacă nu și mai greu, iar constructorii nu vor mai putea fi opriți?”. Răspunsul îl știm cu toții, va fi un haos de nedescris. 

Comentarii Facebook