Clujul are 47.000 de locuri de parcare, la 200.000 de mașini. Boc: Orașul nu este pentru mașini


Clujul are acum 47.000 de locuri de parcare, dar și 200.000 de mașini, astfel că oamenii se chinuie cum pot ca să se descurce.

În cartiere se majorează, ca propunere, cu rata inflației. În centru, unde taxele sunt oricum foarte mari, nu propunem majorarea acestora. De ce nu majorăm? Cred că trebuie să ținem cont de aceste vremuri pe care le avem astăzi și acolo unde legea și viața noastră administrativă ne permit să nu majorăm, nu majorăm. Sunt suficient de multe alte majorări, de la energie la gaz, căldură, alimente, ca să mai trecem la impozite și taxe locale sau parcări mărite.

Am acordat atenție specială ca persoanele cu dizabilități, părinții copiilor minori încadrați într-un grad de handicap și persoanele angajate ca asistenți personali ale persoanelor cu dizabilități, să aibă locul de parcare gratuit în zona centrală, avem 207 locuri de parcare în zona centrală, cât și în parcările destinate riveranilor în cartiere, unde avem 851 de astfel de locuri”, a declarat Emil Boc, la dezbaterea publică care a avut loc vineri. 

În total, avem 46.690 de locuri de parcare, 4.723 de locuri de parcare sunt în zona centrală, celelalte sunt în cartiere. Avem, de asemenea, 477 de locuri de parcare pentru biciclete, urmând ca anul aceasta să mai finalizăm încă 150. Până la finele anului 2023 vom avea încă 300 de locuri de parcare pentru biciclete. De asemenea, avem 1.058 de locuri de parcare pentru persoanele cu dizabilități, 207 sunt în zona centrală, și semicentrală”, a spus și dan tarcea. 

Taxa de parcare va fi, în 2023, de 71 de lei pe an, în cartiere, și 124 de lei pe an, în zona centrală.

Nu e popular ce spun, dar viitorul mașinii nu mai este viabil. Mașina se folosește pentru deplasările în afara orașului, să te duci în weekend, în deplasări neesențiale, dar pentru viața de zi cu zi, alternativele trebuie să fie mersul pe bicicletă, cu transportul în comun, combinat cu mersul pe jos sau cu forme de sharing. 

Lumea a plecat de mult în altă direcție. Noi nu putem rămâne în urma istoriei. Orașele care s-au bazat pe mașină au rămas codașe în istori. Orașele care au trecut la alternativa la mașină sunt orașele viitorului”, a explicat, recent, Emil Boc. 

Comentarii Facebook