Centura Metropolitană Cluj - Centura Clujului va avea piste de biciclete pe 28 de km
Centura Meterpolitană Cluj, de la Gilău - Florești - Cluj-Napoca - Apahida, va avea pistă de biciclete pe ambele sensuri.
Declarații Emil Boc, dezbaterea cu tema „Clujul Metropolitan”:
- Centura Metropolitană este în stadiul de obținere a acordului de mediu și de finalizare a studiului de fezabilitate în luna aprilie, după care vor urma procedurile interne în cadrul Guvernului, de avizare la Ministerul Transporturilor, în comitetul interministerial, după aceea prin hotărâre de Guvern. Apoi, vom decide care vor fi pașii. Fie Guvernul face centura metropolitană, fie Guvernul mandatează Primăria Cluj-Napoca, asociată cu celelalte primării să realizeze proiectul.
- Noutatea la acest proiect constă în aceea că în urma recomandărilor proiectanților și a discuțiilor avute la CNAIR, la Ministerul Transporturilor, și cu alte persoane implicate s-a decis de a avea pistă de biciclete pe coridorul centurii metropolitane. De la barajul din Floresti, de la nodul 4 al centurii, până la Emerson, în Cluj-Napoca, până la nodul 17, vor fi 19 km de pistă de biciclete.
- Pistele de bicicletă vor avea câte, 1,5 metri pe fiecare sens, plus un metru pe fiecare parte, zonă de siguranță. Deci acostamentul total va fi de 5 metri dedicat pistelor de biciclete, pentru a se putea circula în siguranță.
- La acești 19 km se mai adaugă 9 kilometri de pistă de bicicletele pentru drumurile de legătură cu Cluj-Napoca. Aceste drumuri de legătură vor avea piste.
- Prin aceasta crește calitatea proiectului. Vorbim o limbă a viitorului. Pregătim astfel orașul pentru dimensiunea aceasta verde, alternativă la tot ceea ce înseamnă poluare. Cred că vine să completeze foarte bine celelalte coridoare, velo și pietonale, pe care le avem în oraș.
- Centura Metropolitană este prinsă în Planul de Reziliență, deci are finanțarea asigurată. Urmează să fie făcuți acești pași de către Guvern.
- Inelul de legătură cu Baciu va permite ca acolo să nu mai fie aglomerație și nici ân zona spre Cluj-Napoca. Intrările și ieșirile dinspre Baciu vor fi făcute pe acest inel de legătură.
Centura Metropolitană Cluj va costa circa 450 de milioane de eur și va avea 38 de kilometri.
Zonele de acces la centură:
Între Căpușu și Gilău, conexiune cu DN1
Gilău, conexiune cu Autostrada Transilvania
intrarea Florești, conexiune cu DN1
Florești, strada Eroilor – de aici pleacă o arteră spre SRU și se reîntâlnește cu centura după nodul Bucium
Florești, strada Someșului
Cluj, sens giratoriu Cora
Cluj, strada Bucium
Cluj, strada Dimitrie Gusti
Cluj, strada Frunzișului – Câmpului
Cluj, Calea Turzii
Cluj, strada Mihai Românul
Cluj, strada Măceșului
Cluj, strada Borhanciului
Cluj, strada Soporului
Cluj, strada Someșeni. Din această zonă pleacă o buclă sudică, ocolește aeroportul și reîntâlnește centura la nodul 18
Cluj, strada Traian Vuia
Cluj, Bulevardul Muncii
Cluj, centura Vâlcele – Apahida
Apahida
Apahida, centura Vâlcele – Apahida

18 Comentarii