Campanie de încurajare a consumului de produse românești

 

Europarlamentarul clujean, Daniel Buda, a inițiat campania care susține consumul de produse românești. 

 

Obiectivele campaniei vizează promovarea și stimularea consumului de fructe și legume românești, precum și a produselor de carne, ouă, panificație și a lactatelor de proveniență românească.

 

Prin consumul produselor românești putem încuraja producătorii români să comercializeze propriile produse, iar noi să redescoperim gustul și diversitatea autentic românească, atât de benefică sănătății. 

 

Potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică, în 2012, România se afla pe ultimul loc la consumul de fructe, cu doar 7 kg de portocale, 5 kg de mere și 2 kg de pere pe cap de locuitor pe an, față de consumul mediu european de fructe care este de 57 kg. pe cap de locuitor”, a declarat Daniel Buda. 

 

Organizația Mondială a Sănătății recomandă un consum mediu zilnic de 400 gr de fructe și legume deoarece conțin nutienți și componente bioactive cu un rol esențial în menținerea sănătății. 

 

România produce anual 5 tone de fructe și legume. Cu toate acestea, peste 90% din fructele și legumele de pe rafturi sunt produse din import! 

 

Avantajele consumului de fructe și legume sunt multiple: sunt unica sursă naturală de vitamina C pentru organism, foarte importantă pentru menținerea stării de sănătate, a capacității de muncă și a unei rezistențe normale față de boli; asigură între 60% și 80% din necesarul de vitamine necesar organismului; au efecte alcalinizante, contracarând efectul acidifiant al majorității alimentelor și deci contribuie la menținerea echilibrului acido-bazic din organism; conțin aproape toate substanțele minerale necesare în alimentație (între 0,3 - 1,5 g/100), sunt furnizoare de glucide, au însușiri diuretice, prin conținutul mare de apă, potasiu și glucide ușor asimilabile; proteinele din legumele oleaginoase au o valoare nutritivă care se apropie de cea a produselor de origine animală. 

 

Comentarii Facebook