Val de tentative de fraudă prin telefon în țară: DNSC avertizează asupra infractorilor care se dau drept bancheri sau polițiști pentru a-ți fura banii

Românii sunt tot mai des ținta unor tentative de fraudă prin telefon, avertizează Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC)

Metoda, cunoscută sub numele de vishing, presupune apeluri efectuate de infractori cibernetici care se dau drept reprezentanți ai băncilor, poliției sau altor instituții oficiale, încercând să câștige încrederea victimelor.

Specialiștii atrag atenția că acești escroci sunt din ce în ce mai convingători și folosesc un ton alarmist, inducând sentimentul de urgență sau frică, pentru a manipula victimele să ofere date sensibile sau să transfere bani în conturi controlate de ei. DNSC subliniază că nicio instituție legitimă nu solicită prin telefon date de autentificare, coduri de securitate sau CVV-ul cardului. De asemenea, băncile nu vor cere niciodată clienților să transfere bani într-un așa-zis „cont securizat”.

Pentru a evita să cazi în capcana acestui tip de fraudă, experții recomandă să:

  • Nu oferi date confidențiale prin telefon, indiferent cât de credibil pare apelantul;
  • Nu transferi bani la cererea urgentă a unei persoane necunoscute;
  • Închizi apelul și să contactezi instituția oficială folosind numere de telefon publicate pe site-ul acesteia.

Dacă ai suspiciuni, poți apela 1911 sau raporta incidentul pe platforma oficială pnrisc.dnsc.ro. Mai multe informații și sfaturi utile se găsesc pe site-ul dnsc.ro.


Comentarii Facebook