Sute de biciclişti au format un lanț uman pentru a protesta împotriva maşinilor parcate. Ar trebui clujenii să ia acest exemplu?

În centrul orașului Milano, câteva sute de bicicliști au organizat un protest inedit pentru a atrage atenția asupra problemelor cu care se confruntă zilnic pe șosele. Participanții s-au aliniat de-a lungul pistelor de biciclete și au format un lanț uman, cu scopul de a bloca simbolic accesul mașinilor și scuterelor care ocupă abuziv aceste spații.

Sute de biciclişti au format un lanț uman pentru a protesta împotriva maşinilor parcate în Milano


Gestul bicicliștilor a pornit dintr-o nemulțumire comună: pistele de biciclete din Milano, deși numeroase, sunt frecvent blocate de șoferi care opresc pentru câteva minute sau chiar își lasă mașina parcată pentru perioade mai lungi. Acest comportament transformă deplasarea pe două roți într-o experiență frustrantă și periculoasă.

CITEȘTE ȘI:  CITEȘTE ȘI: Toamna a adus haosul pe străzile din Cluj-Napoca! În Mărăști, diminețile sunt un coșmar în trafic 


La protest s-a mai semnalat și problema scuterelor care circulă sau staționează pe pistele destinate bicicliștilor. Fenomenul nu este singular pentru Milano, ci este răspândit în multe orașe din Italia și chiar în România. Cu toate acestea, Milano se remarcă printr-o rețea generoasă de peste 180 de kilometri de piste de biciclete, mult peste media altor orașe italiene și, evident, mult peste ce oferă un oraș precum Cluj-Napoca.

Acțiunea bicicliștilor nu a durat foarte mult, dar a avut un puternic impact vizual și mediatic. Organizatorii și participanții speră ca mesajul lor să îi determine pe șoferi să fie mai atenți și pe autorități să impună reguli mai stricte pentru protejarea infrastructurii de ciclism.

Ar trebui clujenii să ia acest exemplu și să organizeze un protest similar celui din Milano?


Această formă de protest ridică însă o întrebare interesantă: ar trebui organizate acțiuni similare și în România, în special la Cluj-Napoca? Orașul transilvănean se confruntă de ani buni cu o problemă acută a traficului și a lipsei locurilor de parcare. Tot mai mulți clujeni aleg bicicleta ca mijloc de transport alternativ, însă se lovesc de piste insuficiente sau ocupate de mașini. În plus, Cluj-Napoca figurează printre cele mai aglomerate orașe din Europa, unde timpul pierdut zilnic în trafic este semnificativ.

Poate că un protest inspirat de exemplul din Milano ar atrage atenția asupra nevoii urgente de infrastructură modernă pentru bicicliști și asupra respectării regulilor de circulație. Dar rămâne dilema: sunt clujenii pregătiți să iasă în stradă pentru a-și apăra dreptul la o mobilitate urbană mai verde și mai sigură?

Comentarii Facebook