Starbucks are o veste proastă pentru clienți: Compania a luat o decizie radicală aplicată deja și în multe restaurante din Cluj. Ce le interzice clienților

Veste proastă pentru clienții Starbucks: compania introduce o nouă regulă strictă, valabilă și în numeroase restaurante din Cluj, prin care interzice aducerea anumitor obiecte voluminoase în cafenele


Starbucks a decis să interzică clienților să aducă în cafenele imprimante, calculatoare și alte obiecte voluminoase, după ce unii vizitatori au transformat mesele în birouri improvizate, folosind inclusiv paravane pentru a delimita spațiul de lucru. 

Compania precizează că laptopurile, tabletele și telefoanele mobile rămân permise, însă obiectele care „afectează spațiul comun” și reduc numărul locurilor disponibile nu mai pot fi aduse. Măsura care se aplică momentan în Coreea de Sud este legată de fenomenul cunoscut sub numele de cagongjok — persoane care lucrează sau studiază ore întregi în cafenele, uneori după ce cumpără doar o băutură — potrivit BBC.

În Cluj-Napoca, de exemplu, multe alte cafenele au anunțat deja de câțiva ani astfel de măsuri. Unii interzic chiar și laptopurile sau cel puțin se uită urât dacă mergi cu ele. 

Anunțul a stârnit reacții rapide în rândul utilizatorilor de rețele sociale din Coreea de Sud. O parte dintre aceștia au salutat decizia, considerând-o necesară pentru a combate lipsa „bunului simț”. Politici similare au fost aplicate și în alte țări, inclusiv în Marea Britanie, pentru a preveni ocuparea îndelungată a meselor de către clienții care lucrează remote.

„Starbucks Coreea și-a actualizat politica pentru ca toți clienții să se bucure de o experiență plăcută și accesibilă în cafenele. Deși laptopurile și dispozitivele personale mici sunt binevenite, clienții sunt rugați să nu aducă PC-uri, imprimante sau alte obiecte voluminoase care pot limita locurile și afecta spațiul comun”, a transmis un purtător de cuvânt al companiei.

Într-un alt caz recent, Starbucks a fost obligată de un tribunal din California să plătească despăgubiri de 50 de milioane de dolari unui bărbat care a suferit arsuri grave din cauza unui capac fixat necorespunzător pe un pahar cu băutură fierbinte, relatează The Guardian.

Michael Garcia, victima incidentului, ridica băuturi de la un drive-through din Los Angeles când, potrivit procesului intentat în 2020 la Curtea Superioară din California, a suferit „arsuri grave, desfigurare și leziuni nervoase debilitante la nivelul organelor genitale atunci când băuturile fierbinți s-au vărsat”.

În plângere, compania a fost acuzată că a încălcat obligația de diligență prin fixarea incorectă a capacului. Michael Parker, unul dintre avocații lui Garcia, a declarat că acesta primise trei băuturi, dintre care una fierbinte nu avea capacul montat corespunzător. În momentul predării comenzii de către un angajat Starbucks, băutura a căzut și i-a provocat arsuri severe clientului.

„Acest verdict al juriului este un pas esențial în tragerea la răspundere a Starbucks pentru nepăsarea flagrantă față de siguranța clienților și neasumarea responsabilității”, a afirmat Nick Rowley, unul dintre avocații lui Garcia.

Comentarii Facebook