Legile educației ale lui Iohannis sunt PRAF: ”MANIFEST pentru o lege a Educației centrată pe elev și pe viitor”


Mai multe organizații profesionale au studiat noile legi ale învățământului preuniversitar varianta 2.0 și anunță că sunt de neacceptat. Aceste Legi sunt opera președintelui Klaus Iohannis, care se chinuie să le promoveze prin orice mijloc sau ministru al Educației. 

Fepal - Federația părinților și aparținătorilor legali din România, Părinții cer schimbare - Grup civic, Părinții elevilor din România, Asociația SUPRA, Asociatia Mame Pentru Mame și Asociația Elevilor din Constanța au înaintat Ministerului Educației următorul Manifest pentru educație:

Se pare că după mai mult de un deceniu, decidenții nu au înțeles care sunt așteptările beneficiarilor de la o reformă a sistemului educației. Suntem profund dezamăgiți de această lege depășită din faza de proiect, o lege care va genera zile de școală așa cum le știm, o lege care conservă butaforia aceasta de sistem de învățământ și un simulacru de școală. 

*MANIFEST pentru o lege a Educației centrată pe elev și pe viitor*

*#totipentrueducatie*

În condițiile scăderii demografice, a creșterii alarmante a numărului de copii care părăsesc școala prematur și fără a-și însuși competențe de bază (analfabetism funcțional), a situației precare generale și sărăciei în care crește o pare parte dintre copiii țării, este IMPERATIV ca statul să facă de urgență toate demersurile necesare pentru ca cetățenii de mâine să aibă o bază educațională solidă, care să le ofere pregătirea necesară pentru a face față provocărilor viitorului. 

Ne dorim o Românie modernă și puternică, în care TOȚI elevii să beneficieze de o educație de calitate, iar acest lucru nu este posibil fără o reformă serioasă în sistemul de învățământ, care să aibă în centru elevul, nu instituțiile. 

Cu toate acestea, proiectul de lege propus nu răspunde nevoilor reale ale elevilor, și nici ale părinților și profesorilor.

*NOI VREM O ȘCOALĂ ROM NEASCĂ MAI BUNĂ ! NOI CEREM:*

  • Domenii de studiu simplificate, agregate inter și transdisciplinar, care să permită învățarea aprofundată și contextualizată.
  • Programă structurată pe niveluri de dificultate și pe categorii de interes, care să garanteze un nivel mediu pentru toți copiii din sistem.
  • Adresarea problemei lipsei profesorilor din sistem, motivarea, inclusiv financiară, și pregătirea lor continuă.
  • Garantarea reală a accesului la educația obligatorie și prevenirea segregării în educație.
  • Eficientizarea instituțiilor existente, debirocratizare, depolitizare și direcționarea cu prioritate a resurselor către elevi și școli.
  • Reforma ciclurilor de învățământ pentru o adaptare la etapele de dezvoltare ale copilului.
  • Un Minister suplu, transparent și flexibil, care deservește interesele tuturor cetățenilor țării.

*NE DORIM O SCHIMBARE REALĂ ȘI DURABILĂ ÎN SISTEMUL DE ÎNVĂȚĂM NT DIN ROM NIA.*

Iar legea propusă, așa cum este acum formulată, nu respectă niciunul dintre aceste principii. Dorim retragerea acestui proiect și refacerea acestuia în mod transparent, echitabil și centrat pe elev și actul educațional”. 

Comentarii Facebook