Despăgubire RECORD pentru un român, după ce o companie aeriană celebră pentru gafe i-a ruinat vacanța


Un avocat din Oradea a fost despăgubit cu 40.000 de euro după ce a dat în judecată compania aeriană low cost Wizz Air. 

Bărbatul a petrecut 5 zile de coșmar alături de familie după ce zborul care trebuia să-i aducă înapoi în țară din Madrid nu a mai ajuns, relatează Ebihoreanul.

Au reuşit să plece din Spania, dar cu întârziere de 5 zile, dintr-un alt oraş spaniol, Barcelona. Singurul zbor pe care l-a prins a fost spre Budapesta, și nu la Sibiu.

În tot acest timp familia nu a primit niciun fel de de asistenţă de la Wizz.

După ce cursa spre ţară a fost anulată, familia a petrecut o noapte în aeroportul din Madrid în speranţa că în acea noapte sau dimineaţa ar putea lua o altă cursă, spre Bucureşti, de exemplu.

"Am dormit acolo, pe jos. Dimineaţa, am încercat să cumpărăm bilete pentru Bucureşti, singura cursă care mai era spre România, dar şi aceea a fost anulată. Nu ne-a contactat niciun reprezentant Wizz, nici măcar prin agenţia de turism. Fiind cu copilul mic şi cu soacra în vârstă, nu am mai rămas în aeroport, aşa că am căutat un hotel în zonă", spune bărbatul pentru sursa citată.

Acesta se afla în vacanță alături de soție, soacra de 71 ani şi băieţelul de 2 ani şi 10 luni. 

Bărbatul nu a fost căutat de niciun reprezentant Wizz Air şi nu a reuşit să contacteze compania timp de trei zile, fiind nevoit să prelungească de trei ori cazarea la hotel.

Orădeanul a făcut peste 50 de reclamaţii pe site-ul Wizz, de fiecare dată primind răspuns de la un robot, care îi oferea sandwich-uri și apă ca și compensație. 

A cerut în instanță compensaţia de 1.600 euro (câte 400 euro pentru fiecare pasager), daune materiale de 1.185 euro şi 376 lei (contravaloarea cheltuielilor făcute în cele 5 zile pentru cazare, hrană şi transport la Barcelona, respectiv pentru recuperarea maşinii din Sibiu), plus daune morale de 80.000 euro (câte 20.000 euro pentru fiecare membru al familiei).

În septembrie 2023, Judecătoria a obligat Sucursala Wizz din România şi compania mamă din Ungaria la plata daunelor materiale (1.185 euro şi 376 lei), a compensaţiilor (1.600 euro), a daunelor morale (însă doar 40.000 euro, în loc de 80.000 euro, cât a pretins familia), plus a cheltuielilor de judecată (4.760 lei).

Sentinţa nu a fost atacată până acum nici de Sucursala din România, nici de Wizz Hungary Ltd, ci doar de avocatul orădean, care a făcut apel la Tribunalul Alba, care este hotărât să obțină suma cerută inițial 80.000 euro.


Comentarii Facebook