Uber și Taxify vor fi interzise în București. Ce a spus Gabriela Firea

 

Primarul Bucureștiului, Gabriela Firea, a spus că va fi interzisă practicarea taximetriei fără licență, așa cum prevede Legea nr. 38/2003.

 

Vom promova in urmatoare sedinta a Consiliului General al Municipiului Bucuresti un nou proiect de hotarare ce va stabili norme si reguli clare pentru toti cei care practica taximetria in Capitala, astfel incat, atat bucurestenii, cat si turistii, sa poata folosi acest serviciu cu incredere, si in deplina siguranta, beneficiind de aceeasi calitate a transportului in regim de taxi ca in marile capitale europene. Concret, prin noul regulament vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se incadreaza in prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, precum si in cele ale HCGMB 78/2008 si ale Codului Fiscal. Toti cei care practica activitatea de taxi in Capitala vor fi obligati sa respecte acest regulament. Ii anunt pe toti cei care practica taximetria ca ne vom asigura, prin departamentele de resort, ca acest regulament va fi respectat in integralitate”, a anunțat Gabriela Firea la întâlnirea cu Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania.

 

Comunicatul Primăriei București nu face referire la firmele de ride-sharing Uber și Taxify, dar acestea au fost țina protestelor făcute de taximetriști în ultimele zile. 

 

Conform noulului regulament, operatorii de taxi vor fi obligati sa aiba o tinuta civilizata, un limbaj adecvat, masini curate si care sa garanteze siguranta cetatenilor.

 

Primarul General atrage atentia ca persoanele care practica ilegal acesta activitate nu garanteaza siguranta cetatenilor, nefiind supuse niciunui control legal.

 

De asemenea, Gabriela Firea a propus ca Primaria Municipiului Bucuresti, prin Compania Municipala Tehnologia Informatiei si Compania Municipala Managementul Traficului, sa realizeze parteneriate cu structurile de taximetrie recunoscute pentru implementarea unor servicii online de rezervari, curse si plata, facilitand accesul bucurestenilor la serviciile de taxi”, mai spune comunicatul.

--------------------

 

UPDATE

 

Uber a precizar că nu practică taximetria. ”Aplicaţiile ca Uber, serviciile de carsharing, de taxi şi transportul în comun constituie, împreună, soluţii care pot duce la reducerea aglomeraţiei, a poluării şi pot rezolva problema parcărilor din Bucureşti. Peste 350.000 de bucureşteni se bazează pe Uber pentru drumurile zilnice şi mii de şoferi parteneri fac un venit în plus, prin intermediul aplicaţiei şi contribuie la bugetul public. Ne dorim să discutăm despre viitorul industriei de transport împreună cu municipalitatea şi cu alţi actori din industrie pentru a face ceea ce este cel mai bine pentru consumatori şi pentru oraş”.

 

Spre deosebire de taxi, serviciile ca Uber sunt comunităţi online închise, de şoferi care îşi împart maşina şi de pasageri. Un partener Uber nu poate lua pasageri de pe stradă, la fel cum un pasager nu poate folosi serviciul în afara aplicaţiei. Partenerii au 100% flexibilitate şi libertate, foarte mulţi folosind aplicaţia sub 10 ore pe săptămână, în special în drum spre birou sau spre casă, cu opţiunea Destinaţii Predefinite”, au precizat reprezentanţii companiei.

Comentarii Facebook