Reclama Dry Cooker, interzisă la TV pentru că nu informează corect publicul

 

Reclama care promovează tigaia Dry Cooker a fost interzisă la televiziune pentu că nu informează corect publicul şi conţine greşeli de exprimare.

 

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, marţi, reclama pentru promovarea tigăii Dry Cooker, în care apare și Adriana Bahmuţeanu. Personajele care apar în acest spot fac diverse afirmații precum: ”De când folosesc tigaia Dry Cooker, simt că am mai multă energie”, ”parcă aş dărâma munţii cu tigaia Dry Cooker”, ”sunt în formă doar cu tigaia Dry Cooker”, ”Dry Cooker nu e o tigaie (...) e sănătatea copiilor mei”.

 

CNA a fost sesizat că reclama conține greșeli de exprimare, dar Comitetul Etic al Consiliului Român pentru Publicitate (RAC), căruia CNA i-a solicitat un punct de vedere, a decis că ”în ceea ce priveşte prezenţa erorilor gramaticale (...), nu se încalcă Codul de Practică în Publicitate”.

 

Cu toate acestea, Comitetul Etic al RAC a stabilit că declaraţiile Adrianei Bahmuţeanu privind efectele tigăii Dry Cooker încalcă Codul de Practică în Publicitate elaborat de RAC.

 

Anunţatorul trebuie să fie în măsură să probeze veridicitatea datelor, descrierilor, afirmaţiilor, ilustrărilor şi testimonialelor folosite în continuare. Probele trebuie să fie actuale, relevante şi documentate”, arată art. 5.1 din Codul de Practică în Publicitate, .

 

Astfel, s-a recomandat revizuirea spotului publicitar Dry Cooker şi eliminarea deficienţelor constate.

 

Narcisa Iorga, membru al CNA, s-a revoltat din cauza întregii situații: ”Am rezolvat toate problemele din audiovizual şi ne-a mai rămas tigaia?”, conform Mediafax.

Comentarii Facebook