Diaconescu participă la privatizarea CFR Marfă. Vezi care sunt motivele participării politicianului



Dan Diaconescu a declarat, duminică, că dorește să participe la licitația pentru privatizarea CFR Marfă, pentru a opri statul să vândă compania la un preț mic, cum au încercat să facă și cu Oltchim-ul.

Diaconescu a precizat că va încerca să obțină suma de 10 milioane de euro cerută drept garanție pentru participarea la privatizare și a criticat declarațiile ministrului Transporturilor, potrivit căruia suma estimată din privatizarea CFR Marfă este de 50 de milioane de euro, când numai fierul din companie este estimat la un miliard de euro.

Politicianul a anunțat că vrea să participe și la privatizarea Poștei Române, dar doar dacă ofertantul este tot o companie poștală dintr-un alt stat.

Vrem să participăm (la privatizarea Poştei, n.r.), dar înţeleg că au voie să participe doar poştele din alte state, ca în cazul telefoanelor: vă daţi seama, am privatizat telefonia, dându-i-o statului grec. Prima pe listă este privatizarea CFR unde au pus o garanţie de 10 milioane euro în dorinţa ca eu să nu particip - deci până acolo s-a ajuns, ditamai statul român se teme de un biet ţăran din Caracal - şi acum vorbesc cu prietenii mei să colectăm 10 milioane euro ca să o depunem ca garanţie pentru participarea la CFR. Vor face ei astfel încât să dea pe un euro şi Poşta, dar sperăm că până atunci vom veni noi la putere. Ceea ce vor să facă la CFR este absolut criminal, am citit că CFR are 900 de locomotive, uitaţi-vă pe net, o locomotivă nouă este două milioane euro, una veche e un milion. Înmulţiţi 900 cu un milion, că-s de regulă vechi, şi ajungeţi la 900 milioane. CFR mai deţine 50.000 vagoane care funcţionează şi alte 600.000 de vagoane ruginite. Înmulţiţi cu 200.000 euro, cât este preţ la fier vechi valoarea unui vagon, şi vedeţi la ce cifre ajungeţi. Ei vor să vândă CFR, a zis ministrul că dacă obţin 50 de milioane vor fi foarte fericiţi. Faceţi un calcul cât costă la fier vechi CFR - trece de un miliard euro şi ei vor să-l vândă pe 50 de milioane. Evident că nu voi accepta, voi participa ca să vadă şi poporul român cum vând ei CFR pe 40-50 de milioane, au anunţat deja şi cifra, cine ar face aşa ceva înaintea unei licitaţii, să anunţi şi cifra cu care eşti mulţumit să închei tranzacţia?", a spus Diaconescu, conform realitatea.net

Șeful PP-DD a făcut referire și la participarea sa la licitația pentru privatizarea combinatului Oltchim, spunând că dacă nu participa acesta ar fi fost cumpărat de un polonez care l-ar fi vândut la fier vechi pentru 500-600 de milioane de euro.

"Dacă nu participam la Oltchim, acum era tăiat bucăţi vândut la fier vechi de un polonez care plătise două milioane euro pe el şi care probabil pe fier vechi lua 500-600 de milioane de euro. Lucrurile sunt clare, dovedite, eu m-am înscris la licitaţie după polonez, nu a mai venit nimeni după mine. Dacă eu nu mă înscriam, polonezul era adjudecatar pe vremea asta, nimeni nu l-ar fi întrebat dacă are acele două milioane euro, de unde îi are, nimeni nu i-ar fi cerut să-i dea în zece zile, şi cum s-a întâmplat la celelalte privatizări, combinatul era pe butuci demult”, a mai precizat Dan Diaconescu.

Comentarii Facebook