Lucrările pentru devierea Someşului pot începe. Avioanele nu mai riscă să ajungă în apă


Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, liberalul Horea Uioreanu, a anunţat că situaţia legată de proiectul privind devierea râului Someş, în zona Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca a fost deblocată parţial.

Uioreanu a anunţat că a găsit disponibilitate la Ministerul Pădurilor şi Apelor, care a inclus investiţia de la Cluj pe lista obiectivelor care vor fi finanţate în cursul acestui an. Suma care va fi alocată de la bugetul central este de un milion de euro, dintr-un necesar de 24 de milioane de euro.

Este suficient ca să începem lucrările şi să găsim soluţii pentru devierea Someşului, astfel încât pista de 2.100 de metri, care se află în construcţie, să poate fi dată în folosinţă în cursul acestui an. Dacă vom reuşi să accesăm un fond european ar fi şi mai bine, deoarece există axe de finanţare pentru acest gen de investiţii, iar suma care ar trebui suportată de partea română ar fi cam de un milion de euro”, a spus Uioreanu.

În prezent, şi dacă ar fi gata, pista de 2.100 de metri de la Aeroportul Internaţional din Cluj-Napoca nu ar putea fi dată în folosinţă deoarece Autoritatea Aerenautică a refuzat să îşi dea acceptul ca pista să fie utilizată până când râul Someş nu va fi deviat. Oficialii susțin că există riscul ca un pilot să rateze aterizarea şi, în loc ca avionul să ajungă pe un spaţiu de protecţie, el ar ajunge în Someş.

Actualul director al Direcţiei de Apel Someş Tisa, PSD-istul Dan Canta, care a ajuns într-o funcţie publică după ce afacerile din mediul privat i-au dat faliment, a prezentat în urmă cu o săptămână, în cadrul unei conferinţe de presă, marele proiect al devierii râului Someş. Numai că, directorul Canta a refuzat atunci să spună dacă există bani cuprinşi în bugetul de stat pentru acest proiect.

Uioreanu a spus atunci că, dacă Ministerul Pădurilor şi Apelor nu va finanţa lucrarea, atunci Consiliul Judeţean Cluj va aloca sumele necesare pentru începerea lucrărilor.

Comentarii Facebook