Zborurile de la Cluj sunt tot mai scumpe. Directorul Aeroportului a explicat cât sunt taxele plătite de companii

 

Directorul Aeroportului Internașional ”Avram Iancu” Cluj, David Ciceo, a declarat că cele mai mari taxe din România sunt practicate pe Otopeni. 

 

Tarifele cele mai mari sunt la Otopeni. Companiile aeriene adaugă în plus aceste taxe și oricum le plătește pasagerul.  

 

Prin aceste tarife trebuie să ne asigurăm costurile și să ne asigure posibilitatea de dezvoltare. Să luăm exemplul Cluj - Munchen. Dacă noi punem taxe aproximativ zero, cum le are Târgiu Mureș, și pleacă un clujean dă zero la Cluj și dă aproximativ 30 - 40 de euro pentru dezvoltarea aeroportului din Munchen. Vine neamțul și dă aproximativ 40 de euro la Munchen și dă zero la Cluj. Și din motive de reciprocitate nu este corect. Dezvoltarea Aeroportului din Cluj ar rămâne pe spinarea contribuabilului.

 

Să nu credeți că ar scădea companiile aeriene prețul. S-a demonstrat de foarte multe ori când noi am scăzut tarifele, ei nu au scăzut”, a explicat David Ciceo, la emisiunea Știri de Cluj LIVE. 

 

Directorul Aeroportului a spus că taxele de aeroport reprezintă circa 6-7% din prețul unui bilet. 

 

David Ciceo a recunoscut că un zbor Wizz Air de la Mureș este mai ieftin cu cel puțin 20%, decât unul de la Cluj. ”Ține și de puterea de cumpărare și de faptul că la Mureș taxele de aeroport sunt aproape zero. Ofertele sunt pentru buzunarul pasagerilor. Au 400.000 de pasageri pe an, dar jumătate sunt clujeni”, a mai spus Ciceo.

 

Directorul Aeroportului Cluj este de părere că monopolul dictează prețul. ”Unul din motive pentru aceste tarife este și monopolul pe care îl au la Cluj. Prin noua pistă ne bucurăm că vom putea aduce și alte companii aeriene. Dacă o companie are poziție de monopol, atunci dictează prețul. Din acest motiv și zborul Cluj- București este foarte scump. Majoritatea pasagerilor care călătoresc decontează. Cei de la Tarom cunosc acest lucru și măresc prețul”, a declarat David Ciceo.

 

Acuzat că Aeroportul Cluj ar fi ”mână în mână” cu aceste companii, David Ciceo a spus că informațiile nu sunt reale. ”Nu ne convine poziția aceasta de monopol. Procentual, taxa de aeroport reprezintă 6-7 % din prețul biletului. Este o strategie a companiilor low -cost să fie tot timpul nemulțumite de orice aeroport. Vor pune o presiune pe costuri pe tarife”, a mai spus Ciceo.

Comentarii Facebook