Vai de constructorii din România! O mare porțiune din autostrada Sebeș-Turda în pericol să se surpe


Finalizarea tronsonului de 24 de kilometri, între Sântimbru și Aiud, este în pericol pentru că terenul a început să alunece, din cauza infiltrațiilor de apă din zona Oiejdea.

Este problemă cu solul argilos și infiltrațiile de apă din zona Oiejdea, la intersecția cu DN1.

Ionuț Ciurea, președintele API: "Alunecarea acolo angrenează pilonii care sunt deja forați. Zidul de sprijin care este deja executat se mișcă. Nu se mișcă cu tot cu aliniamentul autostrăzii. Se știa că e o zonă cu probleme, dar nu se știa la modul detaliat cât de grave sunt problemele respective și cam care ar fi soluția astfel încât să țină din prima. Până nu se rezolvă acolo și nu vedem soluția de remediere pusă în operă nu o să putem să vorbim la modul cert de deschiderea traficului".

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: "Se va găsi o soluție. Nu este culmea tehnicii. E nevoie de niște ancoraje pentru acele ziduri care se pare că nu sunt suficiente, de niște drenaje suplimentare pentru că lucrează apa în spate. Nu e o chestie care să deraieze acest proiect. Se va găsi o soluție tehnică. Sunt vreo două, trei care sunt pe masă. În mod cert se va găsi o soluție astfel încât acest lot să fie finalizat în acest an".  

Constructorul grec promite că se va circula pe cei 24 de kilometri de șosea rapidă până la vară, pentru că stadiul fizic de realizare este de 80%.

Șefii Companiei de Drumuri spun că termenul de finalizare a lucrărilor este luna august și că nu există motiv pentru depășirea lui din moment ce grecii știau de problema infiltrațiilor de apă din zona Oiejdea atunci când și-au asumat deschiderea autostrăzii în vară. ”Antreprenorul de pe lotul 2 al autostrăzii Sebeș - Turda și-a asumat ca termen de finalizare a lucrărilor luna august 2021, cunoscând problema infiltrărilor de apa de la km 19. Aceste lucrări nu ar trebui să afecteze termenul de finalizare. Antreprenorul și-a asumat intervenția de remediere în termen de 30 de zile de la realizarea expertizei. În baza acestui document se va stabili ce lucrări sunt necesare, precum și termenul de execuție al acestora", a comunicat CNAIR, conform Digi24.ro.

Ionuț Ciurea, președintele API, susține că ”este exclus ca Aktor să termine în vară. Ei de ce zic de vară: este termenul contractual de finalizare. Când o să depășească, pentru că este cert 100% că o să se depășească, Aktor este bun de plată”.

Comentarii Facebook