Trenuri care merg cu 160 km/h pe rutele Cluj - București, Cluj - Iași și Cluj - Timișoara. Când ajunge primul tren ultra modern în România - FOTO


Compania Alstom ar trebui să livreze pe 25 noiembrie primul tren dintre cele 37 rame electrice RE-IR1 din contractul semnat în 2022. Trenul va sosi la București în perioada 2-3 decembrie 2023, după care va intra în procedurile de preluare de către ARF, anunță Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Primul tren ar fi trebuit să ajungă în vară, dar au fost întârzieri de producție.

În 2024, operatorul selectat, CFR Călători ar trebui să pună trenul în circulație și mai multe rame vor sosi la anul. În perioada următoare, MTI și ARF vor derula o consultare publică pentru a stabili numele comercial al noului serviciu de transport feroviar de călători al României.

image-2022-09-16-25793764-41-noile-trenuri-electrice-alstom.jpgimage-2023-10-6-26588285-0-tren-alstom-coradia-pentru-romania.jpg

O delegație a Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) a efectuat o vizită tehnică de trei zile la fabrica Alstom Konstal, de la Katowice (Polonia), Scopul principal al deplasării l-a reprezentat vizualizarea primei rame - Coradia Stream RE-IR 102 – aflată într-un stadiu avansat de producție - care urmează, după ce vor fi parcurse testele dinamice și statice, să fie livrată ARF, astfel încât acest tren să fie introdus în exploatare pe reţeaua feroviară din România.

Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA, iar finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și din Bugetul de stat.

Trenurile Alstom vor circula cu pasageri prima dată pe ruta București - Constanța.

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs vor fi :

  • București Nord – Constanța
  • București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
  • București Nord – Brașov – Cluj
  • București Nord – Brașov – Deda – Cluj
  • București Nord – Brașov
  • București Nord – Iași
  • București Nord – Suceava
  • București Nord – Galați
  • București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria
  • București-Nord-Craiova-Timișoara-Arad
  • Cluj-Timișoara
  • Cluj-Suceava-Iași.

Viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune.

image-2022-03-25-25457178-0-tren-alstom-coradia-strem-clasa-1.jpg

Clasa 1 a trenului

image-2022-03-25-25457108-0-interiorul-unui-tren-alstom-coradia-stram.jpg

Clasa a doua a trenului

Viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune.

Unitățile dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90 și sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, precum și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat.

image-2022-03-25-25457105-0-tren-alstom-coradia-stream.jpg

Comentarii Facebook