Taximetriștii din Cluj dau în judecată Primăria Cluj-Napoca: Ne împiedică să oferim servicii mai bune, folosind benzile dedicate autobuzelor


Taximetriștii din cadrul Asociației de Monitorizare Taxi Transilvania dau în judecată Primăria Cluj-Napoca, pentru că le îngrădește accesul pe benzile dedicate mijloacelor de transport în comun. 

Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania nu poate fi de acord cu intenția administrației locale de a împiedica, printr-o Hotărâre a Consiliului Local, accesul taximetrelor pe benzile de BUS amenajate în Municipiul Cluj-Napoca.

Astfel, reținem faptul conform căruia, într-un mod care excede cadrul legal, Administrația Locală intervine într-un mod neconcurențial, discriminatoriu, asupra serviciului de taximetrie din Cluj-Napoca, prin restricții care împiedică operatorii autorizați să ofere servicii mai bune clienților care accesează acest tip de transport urban, contrar Regulamentului Cadru și Contractului de gestiune delegată. 

Menționăm în mod cât se poate de ferm că această solicitare NU este menită a spori confortul taximetriștilor, dimpotrivă, suma totală a unei curse efectuate prin accesarea benzilor dedicate fiind cu 30-40% diminuată. 

Am înțeles, din declarațiile publice, că viziunea Administrației Locale este aceea de a descuraja accesul auto neesențial din municipiu, și accesarea mijloacelor alternative de transport, public sau privat. Acesta este și scopul solicitării noastre, de a accesa infrastructura de transport public și de a răspunde, mai promt și la costuri decente, solicitărilor venite de la clienții care, din varii motive, nu accesează transportul în comun. Trebuie avut în vedere că un taximetru efectuează, în medie, aproximativ 30 de curse/12h, astfel reducând traficul neesențial în mod considerabil.

Nu putem trece cu vederea faptul că studiul de trafic, care stă la baza proiectului de hotărâre, are erori grave pe partea de măsurare valori trafic, fiind măsurate în cuprinsul studiului toate benzile, inclusiv cele cu trafic general, algoritmii de semaforizare fiind astfel viciați grav, sau justificarea halucinantă a Comisiei de Circulație a municipiului de a permite accesul taximetrelor doar cu client , aceasta spunând că “un autovehicul taxi care circulă fără client, care ar circula pe banda dedicată, poate fi considerat că nu prestează un serviciu

public” știut fiind faptul că, atâta timp cât lampa taxi este pe autovehicul, indiferent de poziția acesteia, verde sau roșu, acesta este în serviciu, fiind supus controlului organelor abilitate, considerat a fi în timpul activității.

Având în vedere aceste aspecte și declarația publică a Primarului Emil Boc din această dimineață, Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania a contractat în cursul zilei de astăzi serviciile de asistență juridică ale SCPA Câmpan & Timonea pentru a demara demersurile juridice necesare”, a precizat Ioan Pugna, vicepreședinte AMTT.

Care sunt benzile dedicate de autobuz pe care au voie și taximetriștii

Acum taximetriștii au voie să circule pe benzile dedicate de pe Nicolae Titulescu și Regele Ferdinand, dar din 18 ianuarie vor putea circula și pe benzile dedicate de pe Calea Florești și Splaiul Independenței.

Serviciile de ride-sharing nu vor avea acces pe benzile dedicate, deoarece ordonanța de urgență a Guvernului din 2019 nu îi asimilează ca făcând transport public. 

Poliția locală Cluj-Napoca nu poate amenda taximetrele pe benzile dedicate. Boc: Poliția națională poate oricând

Comentarii Facebook