Luni 17 Ianuarie

Poliția locală Cluj-Napoca nu poate amenda taximetrele pe benzile dedicate. Boc: Poliția națională poate oricând


Taximetrele vor intre pe patru benzi dedicate pentru transportul în comun, după ședința Consiliului Local din 18 ianuarie. 

Taximetrele fără client nu au voie pe benzile dedicate din Cluj-Napoca

După adoptarea hotărârii de Consiliu Local privind circulația pe benzile dedicate nu vom mai pierde niciun proces. Judecătorii au spus: ”Ar trebui să existe o hotărâre de Consiliu Local care să reglementeze exact condițiile în care se poate circula”. Până când nu se reglementează e la liber. În Codul Rutier se permite dacă situația de trafic din oraș o permite. Cam așa ceva este prevăzut. Asta înseamnă că trebuie să ai o hotărâre de Consiliu Local care să reglementeze situația. Noi facem o hotărâre care să permită exact acest lucru. 

Din momentul adoptării hotărârii se va spune clar. Dacă vezi circula pe banda de transport în comun fără client, fără discuții vei putea fi amendat. Cred că decizia este corectă. Ține cont de toate interesele. Acolo vor circula doar cei care justificat și vor scoate mașini din circulație. Unul care merge cu taxiul scoate o mașină din trafic. 

Taximetrele nu pot opri să ia client pe benzile dedicate autobuzelor

Nu poți să te îmbarci, să cobori pe linia de autobuz. Nu va sta un autobuz cu 100 de oameni până când urcă unu sau coboară din taxi. De asemenea, circuli dacă ai client pe linia de autobuz, nu te fledărești prin tot orașul ca să te duci cu taximetrul. Noaptea după 11.00, pot fi folosite și stațiile de îmbarcare și debarcare a clienților.

Dacă se va raporta că numărul autobuzelor ajunge la 60 pe oră, atunci nu se va mai permite taximetrelor pe linia dedicată. Acum sunt 30 - 35 de autobuze pe oră”, a spus primarul Emil Boc.

Acesta a precizat că poliția națională va putea aplica amenzi, nu și poliția locală, care nu are voie să dea amenzi în trafic. 

Care sunt benzile dedicate de autobuz pe care au voie și taximetriștii

Acum taximetriștii au voie să circule pe benzile dedicate de pe Nicolae Titulescu și Regele Ferdinand, dar din 18 ianuarie vor putea circula și pe benzile dedicate de pe Calea Florești și Splaiul Independenței.

Serviciile de ride-sharing nu vor avea acces pe benzile dedicate, deoarece ordonanța de urgență a Guvernului din 2019 nu îi asimilează ca făcând transport public. 

Taximetriștii clujeni și-au luat avocați și dau în judecată Primăria Cluj-Napoca

Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania nu poate fi de acord cu intenția administrației locale de a împiedica, printr-o Hotărâre a Consiliului Local, accesul taximetrelor pe benzile de BUS amenajate în Municipiul Cluj-Napoca.

Astfel, reținem faptul conform căruia, într-un mod care excede cadrul legal, Administrația Locală intervine într-un mod neconcurențial, discriminatoriu, asupra serviciului de taximetrie din Cluj-Napoca, prin restricții care împiedică operatorii autorizați să ofere servicii mai bune clienților care accesează acest tip de transport urban, contrar Regulamentului Cadru și Contractului de gestiune delegată. 

Menționăm în mod cât se poate de ferm că această solicitare NU este menită a spori confortul taximetriștilor, dimpotrivă, suma totală a unei curse efectuate prin accesarea benzilor dedicate fiind cu 30-40% diminuată. 

Am înțeles, din declarațiile publice, că viziunea Administrației Locale este aceea de a descuraja accesul auto neesențial din municipiu, și accesarea mijloacelor alternative de transport, public sau privat. Acesta este și scopul solicitării noastre, de a accesa infrastructura de transport public și de a răspunde, mai promt și la costuri decente, solicitărilor venite de la clienții care, din varii motive, nu accesează transportul în comun. Trebuie avut în vedere că un taximetru efectuează, în medie, aproximativ 30 de curse/12h, astfel reducând traficul neesențial în mod considerabil.

Nu putem trece cu vederea faptul că studiul de trafic, care stă la baza proiectului de hotărâre, are erori grave pe partea de măsurare valori trafic, fiind măsurate în cuprinsul studiului toate benzile, inclusiv cele cu trafic general, algoritmii de semaforizare fiind astfel viciați grav, sau justificarea halucinantă a Comisiei de Circulație a municipiului de a permite accesul taximetrelor doar cu client , aceasta spunând că “un autovehicul taxi care circulă fără client, care ar circula pe banda dedicată, poate fi considerat că nu prestează un serviciu public” știut fiind faptul că, atâta timp cât lampa taxi este pe autovehicul, indiferent de poziția acesteia, verde sau roșu, acesta este în serviciu, fiind supus controlului organelor abilitate, considerat a fi în timpul activității.

Având în vedere aceste aspecte și declarația publică a Primarului Emil Boc din această dimineață, Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania a contractat în cursul zilei de astăzi serviciile de asistență juridică ale SCPA Câmpan & Timonea pentru a demara demersurile juridice necesare”, a precizat Ioan Pugna, vicepreședinte AMTT.

Comentarii Facebook