Speculații și zvonuri în retail: Ce urmează pentru magazinele Carrefour prezente în România și cum va afecta piața locală?
Carrefour România: clarificări privind posibila vânzare și planurile de dezvoltare pe piața locală
Filiala românească a retailerului francez Carrefour a transmis un nou mesaj referitor la zvonurile despre ieșirea de pe piața românească. Compania a subliniat pentru Profit.ro că nu există la acest moment un anunț oficial privind vânzarea magazinelor, dar a confirmat că a desfășurat o analiză amplă a portofoliului de activități, a tuturor verticalelor de business și a modelelor organizaționale.
Carrefour România subliniază că investițiile realizate până în prezent consolidează poziția companiei pe piața locală. În 2024, retailerul a contribuit cu aproape 1 miliard de lei la bugetul de stat, iar pentru 2025 sunt planificate 34 de noi magazine și investiții în e-commerce și producători locali. “Strategia noastră de prezență și investiții rămâne conformă cu cea comunicată angajaților, partenerilor și investitorilor”, precizează compania.
Strategia Carrefour 2026 și sprijinul producătorilor locali
În contextul planului strategic Carrefour 2026, compania și-a accelerat expansiunea prin deschiderea de noi magazine și dezvoltarea canalelor digitale. Carrefour România colaborează cu 1.500 de parteneri locali, iar în categoria produselor proaspete procentul companiilor românești ajunge la 98%, sprijinind economia locală. Programul Grădina Noastră include 14 cooperative exclusive și alte 18 cooperative partenere la nivel național, reunind peste 370 de producători.
Retailerul continuă politica de prețuri accesibile, cu până la 2.000 de articole la reducere și inițiative de sprijin pentru clienți în contextul modificărilor fiscale, precum returnarea de două sau chiar trei ori a TVA-ului pentru anumite produse. Gilles Ballot, CEO Carrefour România, a subliniat:
„Suntem de 24 de ani în România și continuăm să investim într-un ecosistem care deservește peste 17 milioane de vizite lunar și sprijină producătorii locali.”
Poziția autorităților și aspecte concurențiale
Chestiunea unei eventuale vânzări a Carrefour a atras atenția Consiliului Concurenței. Președintele Bogdan Chirițoiu a explicat că autoritatea monitorizează concentrarea pieței de retail și relația cu furnizorii locali. Potrivit acestuia, o preluare de către un competitor local de talie mică sau medie nu ar genera probleme concurențiale majore, însă tranzacții care ar concentra puterea în piață ar fi dificil de aprobat.
Carrefour se află într-un proces de revizuire a portofoliului la nivel global, retrăgându-se recent din Italia, Polonia și Argentina. În România, grupul administrează 458 de magazine (55 hipermarketuri, 188 supermarketuri, 187 magazine de proximitate și 28 de unități de tip soft discount) și a raportat vânzări de 3,1 miliarde de euro în 2024. După primele nouă luni din 2025, vânzările au ajuns la 2,29 miliarde de euro, în creștere cu 1,9% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Carrefour România rămâne astfel unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de retail, continuând să investească în extinderea rețelei, dezvoltarea digitală și parteneriatele locale, în ciuda speculațiilor despre posibila vânzare a magazinelor.
1 Comentariu