Revoltă pe Aeroportul Cluj! Zeci de pasageri abandonați de WizzAir, după ce a vândut mai multe bilete decât locuri: „Bătaie de joc: Ai bilet, dar nu zbori”

UPDATE: 4.09.2025

Reprezentanții companiei WizzAir au transmis un punct de vedere referitor la situația înregistrată pe Aeroportul Cluj, pe care îl redăm mai jos: 

„Ca toate companiile aeriene, Wizz Air poate, în unele situații, să facă overbooking pe rutele cu cerere ridicată pentru a compensa cazurile în care unii pasageri nu se prezintă la zbor. Aceasta este o practică standard în industrie și respectă legislația privind protecția consumatorilor. În data de 2 august 2025, zborurile Wizz Air din Cluj-Napoca către Stuttgart și Londra Luton au înregistrat situații de overbooking, însă cu un număr de locuri mai mic decât cel menționat în presă – opt, respectiv patru locuri. În cazul celui de-al doilea zbor, overbooking-ul a fost cauzat de o schimbare necesară a aeronavei. Ne pare rău pentru disconfortul creat pasagerilor afectați. În astfel de situații extrem de rare, atunci când toți pasagerii se prezintă la zbor, voluntarilor li se oferă opțiuni pentru a călători mai târziu sau ultimii pasageri înregistrați la check-in sunt reprogramați pentru următorul zbor și compensați conform legislației privind drepturile pasagerilor. Wizz Air a introdus un nou sistem de voluntariat pentru a îmbunătăți claritatea procesului și a oferi clienților mai mult control în astfel de situații.”, au transmis reprezentanții companiei aeriene WizzAir.

-------------------------------

Dimineața de marți a început cu haos și lacrimi pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj. Zeci de pasageri care trebuiau să ajungă la Londra și la Stuttgart au rămas blocați în aeroport, după ce Wizz Air a vândut mai multe bilete decât locuri în aeronave. În total, 27 de oameni au fost refuzați la îmbarcare, deși aveau bilete plătite și, în unele cazuri, chiar și bagaje de cală deja predate.

VIDEO- 14 Pasageri care zburau spre Londra – Luton abandonați pe Aeroportul Cluj-Napoca: „Ni s-a spus că nu mai sunt locuri, deși plătisem și bagaj de cală”

Primii care au simțit efectele overbooking-ului au fost pasagerii de pe cursa spre Londra – Luton, programată la ora 6:15. 14 persoane au aflat direct la ghișeu că nu mai pot zbura.

„Totul a început aseară, când am încercat să fac check-in-ul online. Am introdus toate datele, dar la final mi-a apărut mesaj că boarding pass-ul nu poate fi emis și că trebuie să mă prezint la ghișeu. Dimineața, la 4:15 eram deja la aeroport, dar acolo ni s-a spus sec: nu mai sunt locuri. Am rămas 14 persoane pe dinafară, deși plătisem biletele și unii dintre noi aveam și bagaje de cală. Ni s-a spus să așteptăm până se urcă toți ceilalți și poate, dacă rămâne loc, ne iau și pe noi. Așa ceva este inacceptabil”, a povestit pentru Știri de Cluj o pasageră.

Femeia cumpărase biletele spre Londra pe care a dat 460 de lire sterline, la care s-au adăugat 72 de lire banii pentru bagajul de cală.

wizzair bilet luton stiridecluj.jpg

wizzair bagaj platit cala stiridecluj aeroportul cluj.jpg

Soțul ei a explicat consecințele dramatice: „Ni s-a oferit ca soluție să plecăm mâine din Budapesta și să ni se plătească o cazare. Dar eu trebuia să fiu deja azi-noapte la serviciu. În plus, mașina noastră este parcată la Luton, unde parcarea e plătită doar până la 10:30. Trebuie să o prelungim și asta înseamnă costuri pe care nu le acoperă nimeni. Cum să-ți faci planurile în asemenea condiții? Cum e posibil să plătești un bilet și să nu știi dacă vei zbura sau nu?”

Oamenii veniseră din Alba Iulia după ce participase la un botez, a trăit același coșmar. „Am condus ore întregi ca să fiu aici la timp, la 4 dimineața, cu biletul cumpărat, cu bagajul plătit și tot nu am fost lăsat să mă urc în avion. Este revoltător”, a mai spus acesta pentru Știri de Cluj.

Situația s-a repetat și la zborul din Cluj spre Stuttgart. 13 oameni rămași pe Aeroportul Cluj: „Am pierdut două bilete într-o singură zi”

Situația s-a repetat și la cursa spre Stuttgart, programată de pe Aeroportul Cluj-Napoca la ora 7:10, unde 13 persoane au rămas pe dinafară. Pentru unii dintre ei, consecințele au fost și mai grave.

„Aveam bilet din Cluj la Stuttgart. Dar de acolo trebuia să zbor spre Londra – Aeroportul Heathrow. Pentru că nu m-au urcat în avionul de la Cluj, am pierdut și al doilea zbor. Două bilete aruncate pe apa sâmbetei într-o singură dimineață! Este o bătaie de joc incredibilă. Nu mai vorbim de 1-2 locuri, ci de peste zece oameni lăsați pe jos. Cum este posibil să li se permită să vândă mai multe bilete decât locuri în avion?”, a spus o altă pasageră, extrem de revoltată.

bilet avion stuttgart wizzair pasageri abandonati.png

Alți călători povestesc că li s-a comunicat sec că trebuie să aștepte un alt zbor, fără nicio certitudine că vor ajunge la destinație la timp. „Am pierdut programări, rezervări, planuri de familie. Am ajuns să stăm pe holurile aeroportului ca niște bagaje abandonate. Acum așteptăm să vedem ce alternative avem”, a declarat unul dintre cei rămași blocați. 

„Este o loterie, nu o companie aeriană”

Pasagerii susțin că nu e un caz izolat și că Wizz Air practică frecvent overbooking. „Nu mai e vorba de o întâmplare. Este clar că e o strategie. Vând intenționat mai multe bilete decât locuri și îi lasă pe oameni să suporte consecințele. Noi nu suntem niște pachete. Avem joburi, familii, obligații. Este inacceptabil ca în 2025 să plătești un bilet și să nu știi dacă vei zbura sau nu. Este o loterie, nu o companie aeriană”, a spus un pasager furios.

Au voie companiile aeriene să facă overbooking?

Potrivit legislației europene, companiile aeriene au voie să vândă mai multe bilete decât locuri, dar doar în anumite condiții. Conform ClaimFlights.ro companiile trebuie să îi informeze pe pasageri la momentul rezervării că locul lor poate fi supus overbooking-ului și să aibă politici clare de despăgubiri.

Dacă un pasager este refuzat la îmbarcare, compania este obligată să ofere fie rerutare, fie cazare și mese până la următorul zbor disponibil. În plus, pentru cursele din interiorul UE, pasagerii pot solicita compensații de până la 600 de euro per persoană, în funcție de distanța zborului și de durata întârzierii.

Cu alte cuvinte, overbooking-ul este legal, dar numai dacă drepturile pasagerilor sunt respectate.

În cazul de la Cluj, oamenii spun soluțiile oferite nu acoperă pierderile reale suferite. Și, oricum, de multe ori banii, fie sunt primiți cu întârziere, fie nu mai sunt primiți niciodată. 

Comentarii Facebook