Renault are probleme! Reduce mii de joburi și suspendă dezvoltarea în România și Maroc


Renault a anunțat că va reduce costurile fixe cu peste 2 miliarde de euro pe parcursul a trei ani. Compania suspendă proiectele în România și Maroc și reduce 4.600 de posturi în Franța și peste 10.000 de alte posturi în restul lumii, unde Grupul este prezent.

Acest proiect de plan va consolida capacitatea de adaptare a Grupului, prin concentrarea pe generarea de flux de numerar, păstrând în același timp clientul în centrul priorităților sale. Se bazează pe o abordare mai eficientă a activităților operaționale și pe gestionarea riguroasă a resurselor. Dincolo de acest aspect, proiectul de plan urmărește să pună bazele dezvoltării pe termen lung a Groupe Renault. În Franța, Grupul va fi organizat în jurul unor zone comerciale strategice, de viitor: vehicule electrice, LCV, economie circulară și inovație cu valoare adăugată ridicată. Aceste centre regionale majore de excelență, situate în Franța, urmează să se afle în centrul revenirii Grupului. La Flins și Guyancourt, Grupul își va reorganiza activitățile”, anunță Renault, într-un comunicat de presă.

Circa 15.000 de locuri de muncă vor dispărea.

Acest proiect de ajustare a forței de muncă urmează să se bazeze pe măsuri de recalificare, mobilitate internă și plecări voluntare. Acesta se va întinde pe parcursul a trei ani și va viza aproape 4.600 de posturi în Franța, la care se adaugă reducerea cu peste 10.000 de alte posturi în restul lumii, unde Grupul este prezent”, se arată în comunicat.

România este afectată de restructurări.

Proiectul include îmbunătățirea eficienței și reducerea costurilor de inginerie, profitând de activele consolidate ale Alianței, optimizarea producției, cu economii de aproximativ 650 de milioane de euro. În această privință se urmărește accelerarea transformării uzinelor prin generalizarea instrumentelor specifice Industriei 4.0, îmbunătățirea procesului în noile proiecte de inginerie: accelerarea digitalizării și ”design to process” (”de la concepție la proces”), ajustarea numărului de angajați din producție, suspendarea proiectelor de creștere capacitară planificate în Maroc și România, studiu pentru adaptarea capacităților de producție ale Grupului în Rusia, studiu pentru raționalizarea activităților de fabricație a cutiilor de viteze în lume.

În Franța, patru ipoteze de lucru pentru optimizarea producției vor face obiectul unei consultări aprofundate cu toate părțile interesate, în special cu partenerii sociali și cu autoritățile locale. Astfel, Renault lansează un proces de consultare la uzinele din Douai și Maubeuge pentru a studia crearea unui centru optimizat de excelență pentru vehicule electrice și vehicule comerciale ușoare în nordul Franței.

Planul mai urmărește eficiența sporită a funcțiilor suport și reorientarea activităților pentru o mai bună alocare a resurselor. Această reorientare asupra activității de bază a Grupului printr-o modificare în domeniul său de activitate va fi în special axată pe o parte din rețeaua de distribuție RRG integrată în Europa și pe transferul pachetului de acțiuni deținut de Groupe Renault la Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) din China către Dongfeng Motor Corporation și încetarea activităților cu vehicule termice, sub marca Renault, pe piața chineză.

Aceste planuri vor fi prezentate organismelor reprezentative ale angajaților în conformitate cu reglementările aplicabile.

Costul estimat al implementării acestui plan este de 1,2 miliarde euro.

Comentarii Facebook