Proiectul trenului metropolitan Cluj, scos la licitație. Are o valoare uriașă. Când vom putea locui la Bonțida și ajunge rapid cu trenul în Cluj-Napoca
Cluj-Napoca: Licitația pentru infrastructura trenului metropolitan, lansată oficial
Primăria Cluj-Napoca, în colaborare cu administrațiile locale din Apahida, Jucu, Baciu, Bonțida și Gîrbău, a lansat licitația pentru proiectarea și execuția infrastructurii trenului metropolitan, un proiect major ce vizează conectarea zonei metropolitane Cluj-Napoca pe o distanță de aproape 49 km.
Valoarea estimată a contractului depășește 474 de milioane de lei (aproximativ 94,8 milioane de euro), iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 1 septembrie 2025.
Pe lângă această licitație, în luna iunie va mai fi lansată licitația pentru garniturile de tren ce vor circula pe infrastructura nou creată.
În total, investiția va fi de circa 250 milioane de euro, fiind finanțat prin fonduri europene, din Programul Transport 2021–2027, axa P6 „Trenuri metropolitane în nodurile urbane”
Detalii licitație și condiții de atribuire
Licitația, publicată pe 27 mai în SEAP, are drept criteriu principal de atribuire „oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic”. Procentajele sunt distribuite astfel: prețul ofertei (40%), experiența echipei de experți implicați (40%) și garanția pentru lucrări (20%).
Durata contractului este de 96 de luni (8 ani), iar procedura include o clauză suspensivă care condiționează semnarea contractului de obținerea finanțării din fonduri europene nerambursabile prin Programul Transport 2021–2027.
Primarul Emil Boc a precizat că administrația a lansat această licitație pentru a câștiga timp, anticipând obținerea finanțării necesare. „Noi am propus ca termen de depunere a ofertelor, 1 septembrie anul acesta. Vom vedea dacă rămâne acest termen final după discuția cu Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. În 1 septembrie ar trebui să avem ofertele pentru realizarea infrastructurii (pasaje, stații, etc)”, a declarat primarul în cadrul unei emisiuni locale.
Ce presupune proiectul
Trenul metropolitan va conecta localitățile Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida, incluzând 23 de stații (dintre care 8 complet noi), 8 parcări auto, 5 pasaje denivelate și 7 trenuri electrice moderne cu o capacitate de 420 de locuri fiecare. Frecvența trenurilor va fi de 30 de minute între orele 06:00 și 19:00, scăzând la un tren pe oră după ora 19:00.
Proiectul (infrastructura scoasă acum la licitație + garniturile de tren licitate din iunie) are o valoare totală estimată la 250 de milioane de euro, fiind finanțat prin Programul Transport 2021–2027, axa P6 „Trenuri metropolitane în nodurile urbane”. Primăria Cluj-Napoca va gestiona fonduri eligibile în valoare de 893,5 milioane de lei fără TVA și va contribui cu 22,07 milioane de lei din bugetul local, pe lângă o cheltuială neeligibilă de 17 milioane de lei pentru amenajarea parcărilor.
În paralel, Consiliul Județean Cluj va sprijini comunele partenere cu 46 de milioane de lei pentru acoperirea cheltuielilor neeligibile, iar Compania CFR SA va investi 285 de milioane de lei pentru reabilitarea a 25,3 km de cale ferată existentă.
Impact și obiective
Implementarea trenului metropolitan vizează reducerea traficului auto intens și a poluării din Cluj-Napoca, facilitând transportul zilnic al celor peste 60.000 de persoane care fac neveta din județ către municipiu. În plus, proiectul va deschide oportunități de locuire și dezvoltare economică în zonele limitrofe, promovând o mobilitate sustenabilă pe termen lung.
„Aceasta va fi cheia dezvoltării metropolitane a Clujului. Va permite locuire de calitate și investiții în afara orașului, cu mobilitate rapidă din jumătate în jumătate de oră. Ceea ce fac alții de 20-40 de ani în Vestul Europei, ne pregătim să facem acum”, a punctat Emil Boc.
Trenul va fi operat de Ministerul Transporturilor sau de un operator privat, urmând a fi stabilit ulterior acest aspect.
29 Comentarii
8 ani pentru acest tren la care ai linii si statii
Dar metroul si centura o fac in 3 ani.
In 3 ani nici parcul Zorilor n-a fost gata si ala are un hectar..
@Logic: De ce (s-ar putea să fie) 8 ani?
The number 8 is octo in Latin, which puns with acto / acta for “acted”. Enacting hoaxes is what the spooks do all the time, so this is a hoax marker. Because octo & act are often-used Latin loanwords, it even works in modern English.
De ce e mentionat Florestiul și Gilaul in acest proiect? Ce legătură au aceste localitati cu "Trenul Metropolitan"?
Ce plm ia 8 ani sa reabilitezi niste cale ferata? Cum de metroul ia mai putin, ceva da cu virgula
No vedeți, organel blege ce sunteți ?
E Boc , cel mai tare ?
,,,organe blege…
@Antonia. : Boc e șef
z
Raspuns la intrebarea din titlu:
Dupa ani si ani, sigur voi veni!
Raspunsul la intrebarea din titlu e "la puillivara", cand a fi cald si apa numa buna de scaldat la aquapark
Infrastuctura este, linile de cale ferată, stații sînt, vechile hălți, parcări nu sînt. Ce mama dracului costă atît de mult, de ce e nevoie de 8 ani?
De ce trebuie si metrou si tren in Floresti? Nici in Elvetia nu s-a vazut asa ceva, ca nu-si permit nici ei.
Sunteti curvele lui de 20 de ani de zile.
Sigur este corect ce scrie in articol - tren care sa includa Gilau si Floresti ? Si pe unde va trece ? Localitatile respective nu au avut niciodata infrastrctura feroviara, este loc pe unde sa se faca o retea de sine si statii?
@Tren prin Floresti si Gilau ?: Abureala pentru adultii cu minte de copii de 3 ani. Momentan autobuzul circula odata la 90 minute spre Gilau, ca nu sunt destui calatori nici sa umple un autobuz mai des. Dar vor umple un tren imtreg.
@x: autobuzele dimineata si dupamasa sunt arhipline spre Gilau si spre Cluj !!! Va rog informativa m-ai bine
@ion: Si e greu sa bage mai multe? Daca e mai des trebe sine?
Ei nu pot vopsii asfaltul sau planta copaci, dar promit metrou, tren metropolitan si centura.
@Verona: Toate deodata, cand nu sunt bani nici macar cat sa exproprieze terenul pentru centura. Trebuie 100 de ani pana se aduna banii de exproprieri din taxe si impozite.
Niciodata.
Scos la licitatie precum pistele de biciclete de pe Calea Turzii - Observator din 2022.
niciodata
@bidon:
@Cu oameni ca voi ar fi iesit cioara presedinte. Mai bine sa nu se faca nimic in capul vostru gol, nu?: