Duminica 27 Noiembrie

Diferențe tot mai mari între carburanți! Prețul benzinei și al motorinei în Cluj-Napoca, astăzi, 5 septembrie 2022


Diferența dintre prețul motorinei și cel al benzinei a atins luni un nou record, de 1,13 lei/l, în urma deciziei de ieftinire cu 10 bani/l, efectuată în weekend de OMV Petrom, a doua reducere considerabilă de preț, după cea similară efectuată vineri, relevă date analizate de Profit.ro.

Carburanţii standard se comercializează astăzi în România cu preţuri cuprinse între 7.18 lei/l și 8.94 lei/l. Preţurile carburanţilor afişate includ reducerea de 50 de bani/litru, reducere evidenţiată pe bonul fiscal aferent tranzacţiei.

Prețurile carburanților în Cluj-Napoca, 5 septembrie 2022

  • PETROM: benzină standard - 7.22 lei/l, benzină premium - 7.68 lei/l, motorină standard - 8.34 lei/l, motorină premium - 8.70 lei/l
  • OMV: benzină standard - 7.28 lei/l, benzină premium - 7.93 lei/l, motorină standard - 8.40 lei/l, motorină premium - 8.89 lei/l
  • ROMPETROL: benzină standard - 7.38 lei/l, benzină premium - 8.01-8.03 lei/l, motorină standard - 8.40 lei/l, motorină premium - 8.71-8.89 lei/l
  • MOL: benzină standard - 7.38 lei/l, benzină premium - 8.03 lei/l, motorină standard - 8.40 lei/l, motorină premium - 8.89 lei/l
  • LUKOIL: benzină standard - 7.30 lei/l, benzină premium - 7.45-8.00 lei/l, motorină standard - 8.35 lei/l, motorină premium - 8.71 lei/l
  • SOCAR: benzină standard - 7.36 lei/l, benzină premium - 7.96 lei/l, motorină standard - 8.39 lei/l, motorină premium - 8.79 lei/l

În ultimele 10 zile, prețul motorinei a crescut cu aproximativ 20 de bani/l, în timp ce, de la începutul acestei luni, în numai 5 zile, cel al benzinei a scăzut cu 20 bani/l în stațiile operate de liderul pieței. Motivul: dacă România își acoperă consumul de benzină din producția internă, în ceea ce privește combustibilul diesel este importatoare netă, ca și majoritatea celorlalte state din UE.

De ce este important: Companiile autohtone și-au majorat de 2,5 ori cantitatea de motorină importată pe cale maritimă, prin OIl Terminal, și cu 35% pe cea de țiței în prima jumătate a acestui an, foarte probabil o mare parte din acestea fiind de proveniență rusă, în condițiile în care sancțiunile impuse de UE intră în vigoare în totalitate de-abia începând cu luna decembrie a acestui an. Recent, ministrul Energiei, Virgil Popescu, a recunoscut că România importă încă motorină din Rusia: „Jumătate din cantitatea de motorină se importă. Luăm și din Rusia, atâta timp cât ne este permis. Atât Rompetrol, cât și Petrom, cât și SOCAR iau de pe toate piețele cât este permis, că nu va mai fi permis, se vor orienta”, scrie Profit.ro. 

Comentarii Facebook