Marti 11 Decembrie

Cum arată aplicația mobilă pentru parcări care aduce clujenii mai aproape de realitatea smart city?


Plata parcărilor este una dintre operațiunile pe care șoferii le consideră pe cât de necesare - în principal pentru a evita amenzile - pe atât de consumatoare de timp. În cele mai importante orașe din țară sunt raportate, anual, mii de sancțiuni aplicate pentru neplata în timp util a parcărilor - un argument în plus pentru ca șoferii să acorde o atenție sporită acestor taxe locale.

În contextul în care, atât în plan european, cât și în plan local, vorbim din ce în ce mai des de adoptarea conceptului de smart city, de tehnologizare și simplificarea plăților de rutină, așteptările șoferilor au crescut exponențial, aceștia fiind din ce în ce mai interesați de utilizarea unor aplicații mobile capabile să răspundă prompt acestor nevoi.

Pincipalele tendințe din piața europeană

În Europa, la ora actuală, cea mai mare parte a plăților curente se face online - un studiu recent indicând faptul că peste 77% dintre europeni apelează la aplicațiile mobile pentru astfel de operațiuni. Din aceste plăți, în medie 14% sunt reprezentate de achitarea parcărilor - comparabil cu achiziția de bilete de călătorie sau cele pentru spectacole.

Fenomenul este cu atât mai explicabil cu cât remarcăm un interes major - în special în principalele orașe din Europa - pentru adoptarea și implementarea conceptului de smart city.

 





Parking-ul în Copenhaga: ce tipuri de aplicații și plăți se utilizează pentru plata parcărilor

Copenhaga este orașul european care a încurajat dezvoltarea mai multor aplicații și sisteme pentru plata parcărilor cu scopul de a oferi locuitorilor posibilitatea de a-și alege servicii cât mai aproape de nevoile lor reale:

-cu cardul prin utilizarea aparatelor stradale;
-plata mobilă - utilizând oricare dintre cele 5 aplicații mobile disponibile pe piața locală;
-scratch-ul - care poate fi utilizat ca alternativă la plata cu card sau mobil;
-carduri cu intervale de timp care este valabil minim 5 zile lucrătoare;
-rezidență sau permis de parcare comercială.

Tendințele europene au ecouri importante și în România

Adoptarea principalelor tendințe din Europa se resimte, în 2018, în special în orașele mari din țară în care interesul autorităților locale este să le dezvolte, de asemenea, în direcția conceptului de smart city. Astfel, în marile orașe, remarcăm demersuri care privesc:

-eliminarea modalităților de plată cash;
-mai multe opțiuni de plată a parcării într-un singur loc (de exemplu în aplicație);
-identificarea locurilor libere de parcare din zonă.

Cum arată o aplicație de parking performantă

O aplicație performantă pentru plata parcărilor trebuie:

-Să ofere servicii la o calitate superioară și dincolo de așteptările clienților;
-Să implice minimum de acțiuni din partea utilizatorilor;
-Să înregistreze un număr consistent de voturi și recenzii pozitive;
-Să se adapteze ușor la sistemele manageriate de administrația locală;
-Să aibă o interfață prietenoasă și ușor de utilizat;
-Să nu înregistreze erori și să fie mereu funcțională.


Cum răspunde TPARK intereselor autorităților și locuitorilor deopotrivă

Prezentă pe piață încă din 2011, aplicația TPARK s-a poziționat rapid pe piața aplicațiilor mobile reușind să atragă:

-peste 1.000.000 de utilizatori unici ai platformei TPARK;
-350.000 de instalări ale aplicației TPARK (Google Play, App Store și Windows Phone);
-4.000 plăți pe zi în Cluj-Napoca





Ne-am propus încă de la început să dezvoltăm o aplicație cu o interfață prietenoasă, ușor de utilizat și capabilă să integreze pe parcurs o serie opțiuni. Ne-am bucurat la scurt timp de interes mare din partea șoferilor în special pentru plata parcărilor dar și pentru plata altor servicii.” Daniela David, Sales Manager TPARK

Plata parcărilor se poate face în mai multe moduri:

-direct din aplicația gratuită TPARK, disponibilă pentru Android, iOS sau Windows;
-prin SMS în rețelele Vodafone, Orange, Digi Mobil și Telekom Romania Mobile;

Plata se efectuează foarte rapid: șoferul selectează orașul și perioada dorită, aplicația compune SMS-ul corespunzător pentru plata parcării și apoi acesta expediază mesajul. În câteva secunde șoferul primește un SMS de confirmare a plății. Dacă plata nu e necesară în acel moment, aplicația îl va informa pe acesta.

Poziționându-se în special prin opțiunea de plată rapidă a parcărilor, TPARK este o aplicație mobilă care funcționează în paralel cu sistemele de plată de tipul parcometre, scopul ei fiind de a le oferi șoferilor o variantă mai rapidă și la îndemână pentru acest serviciu.

Plata parcărilor nu este însă singura facilitate de care se pot bucura șoferii din Cluj-Napoca. Aplicația TPARK oferă șoferilor posibilitatea de a achita de la distanță și alte taxe prin același sistem, cum ar fi:

-plata taxei de pod Fetești-Cernavodă;
-plata rovinietei;
-plata vignetei și a parcării în Ungaria;
-achitarea amenzilor de parcare.

Dezvoltările în aplicația TPARK nu se opresc însă aici, în prezent fiind în curs de realizare o serie de alte funcționalități rezultate din nevoile semnalate de utilizatori (de exemplu: plata pentru flotele auto și plata parcărilor pentru familii).

Comentarii Facebook