Clujenii reclamă produse stricate într-un supermarket din cartierul Buna Ziua: „Mascarpone cu „penicilină”. Nu-i rău!”


Clujenii se plâng de produsele stricate cumpărate la un supermarket din cartierul Bună Ziua, din Cluj-Napoca: Deși brânza nu era expirată, când a desfăcut-o era clar alterată


O clujeancă a avut parte de o surpriză neplăcută după ce a cumpărat o cutie de mascarpone dintr-un supermarket din cartierul Bună Ziua. Deși produsul era în termenul de valabilitate, cu o dată de expirare de 17 martie 2025, acesta era deja plin de mucegai. În urma unei postări făcute de femeie pe rețelele sociale, mulți clujeni au confirmat că au avut experiențe similare cu produsele de la același lanț de magazine.

„În Bună Ziua e tot timpul plin de cazuri de genul. Nu mai cumpărăm de acolo decât chestii care nu necesită refrigerare. Am luat de acolo eclere acre, brânzeturi cu mucegai neașteptat, carne stricata... nu știu ce păzește protecția consumatorului."

„Văd că-s multe probleme, cel puțin în Cluj. Am pățit să-mi iau brânză de capră cu gust ciudat (=stricat), deși era în termen, un domn a făcut un reel în care arăta o grămadă de fructe stricate... E clar că păstrează produsele în condiții improprii."

„Eu când am avut probleme cu produsele de la ei le-am făcut retur."

Problemele raportate de clujeni nu se limitează doar la acest magazin. Mai mulți utilizatori ai platformelor online au relatat că au cumpărat de-a lungul timpului produse alterate de la diverse magazine ale aceluiași lanț din Cluj.

„Chiar azi am luat si eu o brânză stricata, dar de la alt magazin din același lanț. De-a lungul timpului am mai văzut în magazinele lor ciuperci care aveau propriile lor ciuperci, curmale mucegăite, caserole cu carne stricata (vizibil), pâine mucegăită și cam atât îmi amintesc acum. În niciun alt lanț de magazine nu văd atât de des mâncare vizibil stricata pe raft."

„Am cumpărat în aceeași zi o caserolă de ciuperci mucegăite (în ambalajul lor nu se observa mucegaiul) și un ananas stricat (la fel, doar după ce l-am tăiat am observat că era stricat pe interior). Am făcut sesizare la ANPC, a amendat magazinul după un control, iar de atunci eu cel puțin nu am mai avut probleme. Edit: Nevermind, mi-am amintit că acum 3 săptămâni am cumpărat o caserolă de piept de pui de la ei și a trebuit să o arunc pentru că mirosea groaznic."

Mai mulți clujeni sunt de părere că aceste probleme apar din cauza modului în care sunt gestionate produsele în magazin, dar și a faptului că unii clienți lasă produse perisabile pe alte rafturi, iar acestea sunt repuse ulterior la vânzare.

„Nu le iau apărarea, dar și românul ii "animal deștept" și zic asta cu mare indulgență! De n ori carne și brânzeturi/lapte/iaurt printre haine, puse aiurea pe rafturi că doar ii e greu să meargă să pună înepoi la rece că vai greu ii să te miști un pic dacă tot ai luat ceva și te-ai răzgândit... du naibii produsul înepoi la rece că doar știi că ii perisabil."

Deși unii clujeni aleg să returneze produsele, alții consideră că e prea mare deranjul.

„De la Lidl am cumpărat de vreo 4-5 ori carne stricata (piept de pui și carne tocata mix vită/porc). Bineînțeleș că nu m-am întors să fac retur, de ce? De lene în primul rând, și în al 2-lea rând nu știu cum as putea dovedi că am luat-o gata stricata din magazin."

„Mascarpone cu penicilină, nu-i rău."

Consumatorii sunt sfătuiți să facă sesizări la ANPC ori de câte ori descoperă produse alterate la raft. Rămâne de văzut dacă magazinele în cauză vor lua măsuri pentru a preveni astfel de incidente în viitor.


Comentarii Facebook