Cluj-Napoca: Birocrație sporită și taxe mai mari pentru camioanele care aprovizionează orașul. În locul unui camion am putea avea 7?


Un proiect de hotărâre de consiliu local care va fi votat marți la Cluj-Napoca prevede eliminarea posibilității de a cumpăra autorizație de acces în oraș pe o lună sau pe un an.

Camioanele de mare tonaj (peste 7.5 tone) care aprovizionează supermarket-urile și mall-urile au și la acest moment nevoie de o autorizație specială pentru a intra în oraș, pentru că accesul vehiculelor de mare tonaj este interzis.

În acest moment firmele de transport pot achiziționa autorizația de acces:

  • pe o zi 
  • pe o lună 
  • pe un an

image.png

Dacă se aprobă hotârârea ce se va discuta marți în Consiliul Local, se va elimina posibilitatea de a achiziționa accesul pe o lună și pe un an, rămânând valabil doar cel pe o zi.

Consecința pentru firmele de transport este:

  • mai multă birocrație (în loc să cumpere o data pe lună autorizația, vor avea nevoie să facă asta la fiecare cursă (uneori la 1-2 zile)
  • tarife ceva mai  mari (autorizația pe o lună și un an erau ceva mai ieftine/cursă pentru cei care fac mai mult de 10 curse/lună)

O altă variantă pentru firmele de transport ar fi să foosească mașini sub 7.5 tone, însă o astfel de mașină poate transporta doar 3 tone de marfă, față de 21 tone cât poate duce un TIR obișnuit.

Ca atare, pentru a transporta aceeași cantitate de marfă în loc de 1 TIR ar fi nevoie de 7 camioane mai mici (sau același camion să facă șapte drumuri), cu un impact negativ uriaș asupra traficului și poluării în Cluj-Napoca.

Este greu de presupus că firmele de transport vor adopta o variantă atât de ineficientă, deci probabil se vor adapta la birocrația sporită și taxele ceva mai mari.

Viceprimarul Clujului Dan Tarcea: „Măsura este luată pentru decongestionarea traficului”

Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca Dan Tarcea a făcut câteva precizări pentru Știri de Cluj legat de proiectul de hotărâre ce urmează să fie supus la vot marți, 15 iulie 2025, în ședința de Consiliu local. Acesta a subliniat faptul că măsura a fost luată pentru decongestionarea traficului și pentru că verifcarea nu poate fi făcută dacă autorizația este pe 7 zile sau o lună.

„Aș dori să subliniez câteva aspecte importante:
1.  Autorizația de liberă trecere era obligatorie și până acum
2.  Durează maximum 40 de secunde să o cumperi. Se poate cumpăra exclusiv online.
3. Dacă vrem cu adevărat să avem un oraș fără mașini de tranzit, verificarea nu se poate face dacă autorizația se poate cumpăra pentru 7 zile sau o lună.
4.  Măsura este luată pentru descongestionarea traficului. Aproximativ 1.800/zi de mașini tranzitează orașul (450.000/an). Efectele ar trebui să fie poluare mai puțină, siguranță mai mare în trafic, zgomot mai puțin,
a declarat viceprimarul Dan Tarcea pentru Știri de Cluj.

image.png


Comentarii Facebook